AS "Pasažieru vilciens" (PV) no šodienas noteiks konkrētus reisus, kurus izpildīs ar jaunajiem elektrovilcieniem, kā arī vilcienu kustības grafikā atzīmēs dzelzceļa stacijas, kurās ir modernizētie peroni, informē PV pārstāvji.
"Pasažieru vilciens" konkrētus reisus turpmāk izpildīs tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem
Ņemot vērā, ka šobrīd jauno elektrovilcienu reisi tiek plānoti tās pašas dienas laikā, pasažieriem nav iespējams savlaicīgi plānot braucienus, rēķinoties ar nodrošinātu vides pieejamību. Lai to risinātu, PV no šodienas noteiks konkrētus reisus, kurus turpmāk nemainīgi izpildīs tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem.
Attiecīgā informācija būs pieejama uzņēmuma mājaslapā un visās dzelzceļa stacijās.
Tāpat PV norāda, ka patlaban ērta iekāpšana un izkāpšana no vilcieniem un piekļūstamība pasažieru platformām pieejama 32 dzelzceļa stacijās.
PV atzīmē, ka patlaban elektrificētajās līnijās ar jaunajiem elektrovilcieniem izpilda aptuveni 80% reisu, savukārt pilnīga pāreja uz Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem vilcieniem, atsakoties no veco elektrovilcienu izmantošanas, notiks pakāpeniski līdz gada beigām.
Pasažieru pārvadājumiem patlaban ir pieejami 22 jaunie elektrovilcieni, savukārt pārējo desmit sastāvu piegāde ražotājam jāveic līdz vasaras beigām.
TVNET jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.