FOTO "Norde" iegūst Latvijā labākā "Nissan" dīlera titulu

Foto: Publicitātes foto

Pavisam nesen tika apbalvoti "Nissan" labākie dīleri, un "Norde" šo balvu ieguva jau otro gadu pēc kārtas. Šis gads uzņēmumam nesis dažādas pārmaiņas, tāpēc iegūtais tituls ir vēl viens apstiprinājums, ka viss attīstās pareizajā virzienā. "Norde" izpilddirektors Eduards Ptičkins pastāstīja par šo sasniegumu nedaudz vairāk, kā arī sniedza ieskatu autodīlera tuvākās un tālākās nākotnes mērķos.

"Norde" izpilddirektors autobiznesā ir jau no 2005. gada. Viņš pārzina šo nozari ļoti smalki, jo sāka strādāt par klientu konsultantu, tad salona vadītāju un ilgāko karjeras daļu bijis tirdzniecības vadītājs.

"Esmu bijis blakus, attīstot automašīnu zīmolus visās to dzīves cikla daļās. Lepojos ar to, kā "Norde" augusi gadu laikā. Mūsu komandā ir teicami speciālisti, un tas rada drošības sajūtu, ka šim uzņēmumam ir gan zināšanas, gan entuziasms, lai augtu, attīstītos un turpinātu ierindoties TOP autodīleru sarakstā."

Ko jums nozīmē darbs "Norde" autocentrā? Cik ilgi esat daļa no uzņēmuma un kā, atskatoties uz iepriekšējiem gadiem, komentējat uzņēmuma attīstību, mikroklimatu un autobiznesu Latvijā kopumā?

"Norde" pārstāvis norāda: "Es esmu izteikts komandas spēlētājs un bieži velku paralēles ar sportu un izmantoju paņēmienus, kas plaši sastopami sportā: sadalu lomas gluži kā profesionālajā sportā - basketbolā, hokejā vai futbolā."

"Viennozīmīgi, pēdējos 10 gados "Norde" komanda ir kļuvusi profesionālāka. Daudzi procesi ir kļuvuši precīzāki un pareizāki, esam investējuši un attīstījuši dažādus projektus, esam paplašinājuši savu produktu klāstu un attīstījuši pēcpārdošanas nodaļu, kas spēj apkalpot visu trīs pārstāvēto brendu klientus gan servisā, gan virsbūvju nodaļā," atklāj autodīlera izpilddirektors.

Viņš piebilst, ka ar šī brīža jaudu "Norde" varētu apkalpot arī par 20% vairāk klientu, taču pēdējo gadu notikumi Eiropā un pasaulē neveicina tirgus attīstību apjoma ziņā. Ptičkins uzskata, ka tirgum bija jau jābūt vairāk nekā 25 000 pārdotu jaunu auto gadā (N1+M1 kategorijas).

Kas ir jūsu noslēpums – kā spēt sevi motivēt, attīstīt un ieinteresēt, strādājot vienā uzņēmumā teju 20 gadus? Kāpēc "Norde" patīk darbiniekiem?

Autodīlera izpilddirektors ieskicē galvenos punktus motivācijā.

  • Veselīga un godīga konkurence, esmu ļoti pateicīgs saviem tiešajiem un netiešajiem konkurentiem, jo tā mūžīgā cīņa, neatlaidība un vēlme būt pirmajiem (šeit atkal gribot negribot velku analoģiju ar sportu) stumj tevi uz priekšu un liek vērot, salīdzināt, analizēt, pielāgoties un mainīties.
  • Profesionāla Komanda (ar lielo K), kuru lielā mērā pats esmu izveidojis, kurā vēlos atgriezties un uz kuru varu paļauties, šeit kā motivācija strādā atbildība pret kolēģiem. Esam viena komanda, un neviens negrib pievilt otru.
  • Produkts – iespēja strādāt ar produktiem (auto markām), kuras apvieno sevī finansiālu atbilstību (cena ir atbilstoša un konkurētspējīga, loģiska), tehnoloģijas, dizains. Vārdu sakot – mums ir trīs tiešām izcili produkti ("Nissan", "Renault", "Dacia"), kuriem ir skaidra mērķauditorija Latvijā.
  • Sākt no nulles punkta – tas ir visinteresantākais un aizraujošākais ceļojums, jo visus brendus, ko esam attīstījuši, esam sākuši no nulles punkta, bez gatavas komandas, bez klientu portfeļa un arī bez tām zināšanām un pieredzes, kas mums ir tagad.

Tagad svarīgākais – ko "Norde" nozīmē iegūtā balva "Nissan Dealer of the Year"?

"Te man vajadzētu teikt, ka šis ir kārtējais pagodinājums un mūsu padarītā darba novērtējums. Bet gluži "kārtējā" šī balva nevar būt, jo tā ir uzvara, kura ir izcīnīta, izpildot konkrētus, visām iesaistītām pusēm, zināmus kritērijus, kuriem ir neatlaidīgi jāseko katru nedēļu, ceturksni, pusgadu. Šis apbalvojums ir mūsu jau otro gadu pēc kārtas, un to ir pelnījusi pilnīgi visa mūsu komanda," ar lepnumu pauž Ptičkins.

Kā "Nissan" zīmolam izdevies iemantot Latvijas sabiedrības uzticību? Ar ko "Nissan" zīmols atšķiras no citiem?

Pēc "Norde" izpilddirektora vārdiem – tas ir uzticams japāņu zīmols ar izteikti modernām tehnoloģijām, izcilu garantijas apkalpošanu un augstiem apkalpošanas standartiem. "Brends, kurš bija pirmais, kas Eiropā nopietni sāka veicināt elektroauto pārdošanu un attīstību. Daudziem klientiem vārds SUV asociējas ar "Nissan"."

Kādi "Nissan" modeļu jaunumi drīzumā gaidāmi Latvijā?

Ptičkins atklāj, ka jau jūlija beigās Latvijas publikai būs iespēja iepazīt jauno "Nissan Juke", bet augustā autodīleris cer iepazīstināt publiku ar jauno "Nissan Qashqai", kas līdz šim Latvijā ir bijis viens no populārākajiem auto.

Savukārt nākamgad klajā nāks jaunais "New Leaf", kas būs pavisam citādāks elektroauto, nekā tas bija iepriekš. Tāpat pirmizrādi piedzīvos arī "New Micra", kas tagad būs pilnībā elektrisks.

"Tas nozīmē, ka mums priekšā ir ļoti aktīvs tirdzniecības periods. Es ticu, ka Latvijas publika jaunos modeļus uzņems atsaucīgi. Nissan zīmolu Latvijā mīl un tam uzticas," pauž "Norde" izpilddirektors.

"Nissan Qashqai" – krosoveru pionieris. Kā šim modelim joprojām izdodas iekļūt populārāko modeļu TOPā?

"Pārbaudīta vērtība, tehnoloģijas, kādu nav nevienam, un lojālo klientu loks, kuri jau ir novērtējuši šī modeļa kvalitāti, tehnoloģijas, braukšanas gaitas īpašības un, protams, izcilu "Nissan" servisu," viedokli pauž Ptičkins.

"X Trail" žūrijas vērtējumā tika atzīts par Latvijas gada auto 2024. Jūsuprāt, kas kalpoja par pamatu šim sasniegumam?

Autodīlera pārstāvis norāda: "Ilgi gaidīts, ļoti populārs un Latvijas apstākļiem atbilstošs, ļoti kvalitatīvs modelis ar tehnoloģiju, kādas nav nevienam, – "E-4ORCE" pilnpiedziņas sistēma un elektrificēta braukšana ("e-POWER")."

Nav divu domu, ka pašlaik ļoti aktuāla tēma ir elektroauto. Sakiet, kā nākotni šajā jomā redz "Nissan" un kas varbūt jau ir sasniegts līdz šim?

Ptičkins ieskicē: "Nissan Leaf" ir ne vien pārdotākais elektroauto Latvijā, bet arī ārkārtīgi populārs un pieprasīts Eiropā, jo īpaši Skandināvijā. Kopš Latvijā ir pieejama EKII atbalsta programma elektroauto iegādei, šis ir absolūtākais līderis. Kāpēc? Cena, tehnoloģijas, veiktspēja. Citiem vārdiem sakot – cena pret ieguvumu ir lieliska."

"Jau nākamajā gadā "Nissan" būs vismaz četri 100% elektriski modeļi. Tas ir īsts pierādījums tam, ka "Nissan" brends skatās un tic elektroauto attīstībai tuvākajos gados," noslēgumā pauž "Norde" izpilddirektors.

Raksts tapis sadarbībā ar "Norde"

Uz augšu