Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Vai auto tirgus biežņā vēl var atrasties vieta jauniem vārdiem?

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Pasaule nemitīgi mainās, un auto tirgus nav izņēmums. Autoražotāji cenšas reaģēt uz vissīkākajām izmaiņām pieprasījumā un piedāvāt kaut ko jaunu pat tur, kur izvēle ir šķietami bezgalīga. Viens no aktīvākajiem segmentiem šobrīd ir krosoveri. Konkurence tur ir ļoti nikna, un auto markas sīvi cīnās par katru klientu. Vai šajā segmentā mūs tiešām kaut kas vēl varētu pārsteigt?

Jauns vārds, bet ilga pieredze

Vidējo krosoveru modeļus varētu uzskaitīt no rīta līdz vakaram. Tāpat arī dažādās to spēcīgās un vājās puses. Piemēram, "Dacia Duster" priekšrocība ir pieejamā cena, bet trūkums – pazems komforta līmenis. "Volkswagen Tiguan" un "Škoda Kodiaq" raksturīgs lielāks komforts un labāka kvalitāte, bet attiecīgi ievērojami augstāka cena. Savukārt "Cupra Formentor" un "Alfa Romeo Stelvio" izceļas ar sportiskumu. Te var skaitīt klāt arī premium klases modeļus, kas paredzēti cilvēkiem, kas meklē modernākās tehnoloģijas. Un tā ir tikai maza daļa no šī segmenta pārstāvjiem.

Lai gan varētu šķist, ka tirgū jau ir izmēģinātas visas iespējamās tehnoloģijas, dizaina un mārketinga kombinācijas, nesen cilvēki gan Latvijā, gan Eiropā tika iepazīstināti ar vēl vienu jaunumu – "KGM Torres". Lai gan šis nosaukums varētu likties nedzirdēts, tomēr tam ir gadu desmitiem sena vēsture. KGM, kura jaunais īpašnieks nu ir "KG Mobility", ir pārzīmolots Dienvidkorejas autobūves uzņēmums "SsangYong", kas daudzus gadus ir pazīstams ar saviem SUV un citiem paaugstinātiem modeļiem.

Kā saka Latvijā vadošā auto vēstures pārbaudes servisa "AutoDNA" vadītājs Agris Dulevičs, jauniem vārdiem ir izredzes gūt panākumus, ja kompānija veiksmīgi tiek galā ar specifiskām vajadzībām. Un "KGM Torres" te ir visas iespējas izcelties ar savām tehniskajām īpatnībām un brauktprasmi.

"Salīdzinot ar daudziem citiem konkurentiem, šis SUV labāk tiek galā, braucot pa apvidu. To nodrošina visu riteņu piedziņa ar diferenciāļa bloķēšanu, un tā šajā segmentā ir reta funkcija. Tāpēc "Torres" der tiem, kas reāli pārvietojas pa sarežģītiem ceļiem," uzskata Agris.

Benzīna vai elektriskais?

Emisijas standarti spiež ražotājus aizvien dziļāk stūrī un lēni velk krustu pār dīzeļdzinējiem. Galu galā mērķis arī ir izspiest tos no tirgus. Benzīna motori ir nedaudz labākā situācijā, taču arī to perspektīvas nav īpaši rožainas. Tāpēc uzņēmumiem, jo īpaši mazākiem, ir jāpieņem patiesi gudri lēmumi. Teiksim, "KGM Torres" šobrīd tiek piedāvāts ar 1,5 litru benzīna dzinēju, kura jauda ir 160 ZS. Taču pavisam nesen debitēja pilnībā elektriskais "Torres EVX", un vēlāk ir gaidāma arī hibrīda versija.

"Tāda izmēra krosoveram ar šādu benzīna dzinēju, šķiet, pilnīgi pietiek, taču pilnpiedziņa palielina degvielas patēriņu. Alternatīva var būt elektriskā versija, taču arī šajā gadījumā būtu jāizvērtē sniedzamība. Ja ar vienu uzlādi varētu nobraukt 400–450 km pa parastiem ceļiem un 300 km pa bezceļu – to varētu uzskatīt par racionālu opciju," spriež Agris Dulevičs.

KGM norāda, ka atbilstoši WLTP testiem "Torres EVX" ar pilnu uzlādi var veikt 450 km. Salīdzinot ar "Subaru Solterra", kas ir pilnpiedziņas elektroauto ar līdzīgām iezīmēm, tas ir aptuveni par 100 km vairāk.

Visam ir sava cena

Cenas ziņā gan benzīna, gan elektriskais "KGM Torres" ir orientēti uz vidējo tirgus segmentu. Tas piedāvā labu kvalitāti, komfortu un tehnoloģijas, kas ir salīdzināmas ar daudz dārgākiem analogiem. Piemēram, līdzīgi kā "Audi Q8", tam ir trīs ekrāni, no kuriem divi ir skārienjutīgi un kontrolē dažādas funkcijas.

"Jautājums ir par cenas konkurētspēju. Labi aprīkots un kvalitatīvi izveidots eksemplārs ar pilnpiedziņu var maksāt nedaudz virs 40 000 eiro. Nav slikti! Taču, lai tirgu iekarotu agresīvi un ātri ieņemtu savu nišu, iespējams, būtu jānosaka vēl zemāks starta punkts. Taču tik un tā – šo automašīnu ir vērts izmēģināt cilvēkiem, kuri meklē gan bezceļā nemulstošu auto, gan arī citas moderno spēkratu īpašības," uzskata Agris Dulevičs.

Ar benzīnu darbināma pilnpiedziņas "Torres" cena ir zem 40 000 eiro. Salīdzinājumam: pilnpiedziņas "Toyota Corolla Cross" zemākajā aprīkojuma līmenī maksā gandrīz 38 000. Bet, ja kāds tīko pēc jaunā pilnpiedziņas "Volkswagen Tiguan", tad cena sāksies no gandrīz 44 tūkstošiem eiro.

Arī pilnībā elektriskais "Torres EVX" bāzes izpildījumā maksā ap 40 tūkstošiem. Šajā ziņā tam ir priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentu "Volkswagen ID.4", kura cena ir no 45 000 eiro. Savukārt "Subaru Solterra" ir par aptuveni 3000 eiro dārgāks nekā KGM modelis.

"Ražotāji aizvien meklē veidus, kā piepildīt tirgu ar iespējami dažādiem modeļiem un iespējami plašām funkcijām. Taču pircēji būs ieguvēji, ja papētīs tirgu dziļāk. Šobrīd piedāvājums ir tik bagātīgs, ka, pavirši skatoties, milzīgajā izvēles mežā var nepamanīt patiesi interesantus variantus," rezumē Agris.

Uz augšu