Svētdien, 9. jūnija, rītā Rīgas ostā ienāca kuģis “Phillip Bay”. Tas no Ēģiptes Damietas ostas izbrauca 23.maijā. Tā krava paredzēta uzņēmumam “Lat Salt Trade”, kas ir viens no diviem uzņēmumiem, kas šopavasar ar LAU slēdzis līgumu par kopumā 33 tūkstošu tonnu sāls piegādi, par to samaksās divus miljonus eiro. Otrais – Lietuvas uzņēmums “Keluva” – nebija iztirgojis visus iepriekšējās ziemas sezonas no Marokas savestos krājumus un jau tagad paspējis tos izvadāt pa LAU noliktavām.
Vilnis Vitkovskis, VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs:
“Šobrīd atļauties riskēt, ka mēs tikai rudenī sāktu sāls piegādi, nebūt droši, ka mums ir uzpildītas noliktavas, pie tam par labām cenām – es domāju, tas ir ļoti pareizs un tālredzīgs lēmums.”
Pašvaldības un citi pircēji sāli pērk rudenī, jo negrib iesaldēt naudu un maksāt par kaut ko, kas būs vajadzīgs pēc pusgada. Autoceļu uzturētāja vadītājs apgalvo, ka viņiem tā nav problēma, jo līgumā noteikti ļoti gari samaksas termiņi.
Autoceļu uzturētājs par tehniskās sāls piegādi slēdzis vispārīgo vienošanos ar septiņiem piegādātājiem. Taču pavasarī pārējie piegādātāji nav varējuši piedāvāt sāli, jo orientējušies uz rudens sezonu. Līdz sankciju ieviešanai sāli veda no Baltkrievijas, bet tagad kvalitatīvākā skaitās produkcija no Vācijas.
Rūta Vilciņa, “Lat Salt Trade” prokūriste:
“Latvija vienmēr iepirkumu veidoja kaut kad augustā. Šogad ir pirmais gads, kad viņi veido to tā, kā to dara lietuvieši un igauņi. Visu laiku to lielākoties veica Baltkrievija un Krievija, jo vēl arī Urālkālijs bija otrs lielākais piegādātājs, tur bija normālas cenas. Bet tas viss atkrīt.”
LAU vērtējumā ar sagādātājiem 30 tūkstošiem tonnu gan nākamajai ziemai tāpat nepietiks. Ap Ziemassvētkiem iespējams būšot jāpērk vēl – Rīgas ielu apsaimniekošanas līguma dēļ.
Iepriekš jau stāstījām, ka robežas būvniecības projektā LAU iesniedza saskaņošanai plānu kontrabandā pieķertu apakšuzņēmēju. Valsts uzņēmums apgalvo, ka tas bijis pārpratums un ar aizdomīgo firmu sadarbība nenotiek.