Potenciālie nozaru sadarbības virzieni
Vadoties no projektā iesaistīto partneru iepriekšējās pieredzes un esošās situācijas analīzes, tika noteikti galvenie potenciālie abu nozaru sadarbības virzieni loģistikas organizācijas un plānošanas jomā.
Kā pirmais un galvenais darbības virziens tika noteikta optimizēta transporta vienību noslodze (centralizēts un automatizēts dispečeru serviss) vienas nozares ietvaros. Ja mežizstrādes nozarē jau eksistē vairākas tehniskās un organizatoriskās iestrādnes šajā jomā, tad lauksaimniecības nozarē šāda līmeņa risinājumu faktiski nav.
Tāpat būtisks sasniegums būtu profesionālu darbinieku vienmērīga noslodze visa gada griezumā (piemēram, smagā autotransporta šoferu apmācība darbam gan mežu, gan lauksaimniecības nozarē), kas dotu iespēju samazināt esošo šoferu nesezonas dīkstāves ilgumu un nodrošinātu papildus ieņēmumus iesaistītajiem uzņēmumiem.
Un, visbeidzot, pēc iepriekšējo mērķu sasniegšanas, nodrošināt transporta vienību (galvenokārt kravas vilcēju) vienmērīgu izmantošanu visa gada griezumā vairākās nozarēs.
Vadoties no esošās pieredzes mežizstrādes nozarē, šāda līmeņa padziļinātu sadarbību un iesaistīto pušu koordināciju ir iespējams nodrošināt tikai caur kopīgu pārvadājumu un resursu vadības portālu, kurš varētu tikt veidots par pamatu ņemot jau iepriekš aprakstīto SIA “SELF Loģistika” tehnisko risinājumu.
“Esam izaicinājumu priekšā saistībā ar “zaļā kursa” ieviešanu, kas mūsu lauksaimniekiem uzliek papildus slogu, bet to var samazināt, ražīgāk izmantojot transporta resursus, kas ir mūsu rīcībā, tostarp, pārdalot tos noteiktā laikā starp graudu un meža nozarēm”, skaidro Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas ģenerāldirektors Rolands Feldmanis.