Krievijas aviokompānijas turpina vajāt avārijas - sankciju dēļ lidsabiedrībām ir ļoti ierobežotas iespējas remontēt lidmašīnas un iepirkt tām rezerves daļas. Jūnijā daudzām lidmašīnām salūzušas šasijas.
Krievijas aviokompānijas turpina vajāt avārijas: lidmašīnām sākušas lūzt šasijas (15)
Kā vēsta neatkarīgais medijs "The Moscow Times", kopš jūnija sākuma vismaz pieci aviopārvadātāji saskārušies ar šasiju bojājumiem un citām problēmām.
Tā, piemēram, naktī no 5. uz 6. jūniju aviokompānijas "Red Wings" lidmašīna "Boeing 777" veica ārkārtas nosēšanos Maskavas Žukovskas lidostā. Veicot pārbaudi, secināts, ka vienā no šasijām esošajā bremžu iekārtā bijusi aizdegšanās, ko izdevies likvidēt ar rokas ugunsdzēsības aparātu. Speciālisti ātri novērsuši problēmas, un lidmašīna veiksmīgi veica nākamo reisu.
7. jūnijā lidsabiedrības "Smartavia" lidmašīna "Boeing 737" veica reisu Maskava-Ulanude. Veicot ārkārtas nosēšanos lidostā "Baikal" speciālisti secināja, ka ir bojāta galvenās šasijas pneimatiskā iekārta. Uz skrejceļa tika atrasti vismaz pieci gumijas fragmenti, katrs 30 cm garumā.
Tajā pašā dienā "Aeroflot" lidmašīnai pacelšanās laikā no Biškekas tika atklātas problēmas ar šasiju, kas ietekmēja bremzēšanas sistēmu - bremžu temperatūra bija ievērojami pārsniegusi normu.
10. jūnijā Dubaijā "Aeroflot" lidmašīna "Boeing 737" pārcelšanās laikā saskārās ar riteņa pneimatiskās sistēmas avāriju - tajā tika bojāta kreisā spārna konsole. Lidmašīna gan izlidoja uz Maskavu, taču pēc nosēšanās Šeremetjevas lidostā lidmašīnai noteikta dīkstāve, līdz tiks pabeigta incidenta izmeklēšana.
Interesanti, ka 2. jūnijā Šeremetjevas lidostā deviņām aviokompānijai "Rossija" piederošajām "SuperJet 100" lidmašīnām tika atklāti nopietni bojājumi šasiju riteņiem. Lidmašīnas bija ielidojušas no Sanktpēterburgas, Ņižņijnovgorodas un Arhangeļskas. Tehniķi likvidēja problēmas, taču aviokompānija sāka iekšējo pārbaudi par notikušo.
Iepriekš Krievijas prezidenta preses sekretārs Dmitrijs Peskovs paziņoja, ka "Krievijas lidsabiedrību lidmašīnas ir ļoti labā stāvoklī, jo tās saņem vislabāko apkopi".
Peskova paziņojums izskanējis laikā, kad Krievijas aviācijas nozarē strauji pieaudzis dažādu incidentu skaits.
Tas pieaudzis, pateicoties Rietumvalstu noteiktajām sankcijām pret Krieviju par kara sākšanu Ukrainā. Sankcijas liedz Krievijai piegādāt kā jaunas lidmašīnas, tā arī to rezerves daļas.
Līdz kara sākumam Krievijas aviokompāniju flotēs bija 1031 lidmašīna. Teju divas trešdaļas bija Rietumos ražotās "Boeing" un "Airbus" lidmašīnas, kuras krievu aviokompānijas cenšas remontēt pašas.
2023. gadā tika fiksēti vismaz 74 dažādi incidenti, kas saistīti ar lidmašīnu detaļu bojāšanos. Uz katriem 100 000 lidojumiem fiksēti teju desmit incidenti, kamēr gadu iepriekš šis rādītājs bija divreiz mazāks. Šo incidentu vidū ir gadījumi, kad lidmašīnām lidojuma laikā pārtraukuši darboties dzinēji vai konstatēti citi nozīmīgi bojājumi
Šogad incidentu sērija turpinās. Pirmo piecu mēnešu laikā lidojuma laikā problēmas konstatētas sešām lidmašīnām.