Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Lietuvas tiesa: Ar Šleseru un Šķēli saistītajam "LGC Cargo" vajadzēja saņemt atļauju preču pārvadājumiem Lietuvā (1)

Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: Schutterstock.com

Lietuvas transporta drošības administrācijai (LTSA) vajadzēja atļaut izmantot dzelzceļa infrastruktūru Lietuvas dzelzceļa pakalpojumu uzņēmumam "LGC Cargo", kas netieši saistīts ar Latvijas politiķiem un uzņēmējiem Aināru Šleseru un Andri Šķēli, kā arī ar Krievijas valsts dzelzceļa kompāniju "Rossijskije žeļeznije dorogi" (RŽD), galīgajā un saistošajā spriedumā nolēmusi Lietuvas Augstākā administratīvā tiesa.

Tiesa 5.jūnijā nolēma, ka LTSA neatbilstoši piemēroja noteikums par prioritātēm Vidukles-Taurages maršrutā un neatcēla Sakaru regulēšanas iestādes 2020.gada februāra lēmumu, ar kuru daļēji tika apmierināta "LGC Cargo" sūdzība par nepiešķirtajām infrastruktūras izmantošanas tiesībām.

Tādējādi tiesa noraidīja LTSA apelāciju un atstāja spēkā Viļņas administratīvās apgabaltiesas lēmumu, kas tika pieņemts 2020.gada novembrī.

2020.gadā Sakaru regulēšanas iestāde secināja, ka LTSA kļūdaini piemēroja noteikumu par prioritāti, kad piešķīra infrastruktūras izmantošanas tiesības starp Vidukli un Tauragi: infrastruktūra maksimāli būtu izmantota, ja 2019.-2020.gadā LTSA būtu piešķīrusi tiesības to katru dienu izmantot gan Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" uzņēmumam "LTG Infra", gan "LGC Cargo". LTSA piešķīra divas izmantošanas tiesības "LTG Infra" infrastruktūras izmantošanai darba dienās un sestdienās.

LTSA uzstāja, ka noteikums par prioritāti skaidri noteic, ka gadījumos, kad infrastruktūra tiek izmantota vienādu dienu skaitu, tiesības tiek piešķirtas uzņēmumam, kas pieteicies lielākam reisu skaitam konkrētajā maršrutā.

"LGC Cargo" norādīja, ka LTSA nebija sniegusi pietiekamu informāciju par pārslodzes apmēru un konkurējošās vai noraidāmās izmantošanas apjomu, kad tā apgalvoja, ka pieprasītā līnija ir pārslogota.

"No lēmuma satura nav saprotams, kāpēc tika nolemts attiecīgās izmantošanas tiesības pārslogotajās infrastruktūras daļās piešķirt citiem uzņēmumiem, nevis "LGC Cargo"," norādīja tiesa.

"LGC Cargo" lielākais īpašnieks ir Latvijas kompānija AS "Baltijas tranzīta serviss", kas netieši ir saistīts ar Šleseru un Šķēli, kā arī ar Krievijas valsts dzelzceļa kompāniju RŽD. Daļa "LGC Cargo" pieder arī kādam Kipras pilsonim piederošam uzņēmumam "Baltloco".

Svarīgākais
Uz augšu