"Peugeot" jaunāko modeļu bagāžniekus nereti rotā liels uzraksts "Hybrid". Taču zem motorpārsega neredz īstam pašuzlādes hibrīdam raksturīgos oranžos kabeļu apvalkus. Tad jau "Peugeot" hibrīds nav īsts, bet gan tā saucamais vieglais jeb "mild" hibrīds, kur elektrības iesaiste braukšanā ir visai ierobežota?
Noskaties ⟩ Kāpēc jaunākajiem "Peugeot" ir divsajūgu pārnesumkārba un piedziņas ķēde?
"Peugeot" dīlera "Auto Bassadone" servisa tehniskais speciālists Edgars Lulle skaidro, ka jaunākās paaudzes hibrīdsistēma patiesi izmanto zema sprieguma sistēmu ar 48 voltiem, kamēr lielajiem hibrīdiem tā ir 200 V un vairāk. Taču šī sistēma ir tik progresīva, ka ļauj kustēties uz priekšu arī ar salīdzinoši vāju 48 voltu spriegumu.
To nodrošina "Peugeot" jaunais spēka agregāts, kas sastāv no uzlabota 1,2 litru benzīna turbodzinēja ar ķēdes piedziņu zobsiksnas vietā un gandrīz tikpat lielas e-DCS6 pārnesumkārbas. Spēka agregātā ir divi elektromotori, no kuriem viens iedarbina benzīna dzinēju, bet otrs nodrošina kustību uz priekšu. Tradicionālā startera te vairs nav.
"Peugeot Hybrid" ir divi akumulatori - 12V svina skābes akumulators zem motorpārsega un 48V gaitas akumulators grīdā zem vadītāja sēdekļa. Ja gaitas akumulators "nosēžas", to var uzlādēt caur 12V akumulatoru. e-DCS6 pārnesumkārba konstruēta pēc divsajūgu transmisijas parauga ar trešo papildu sajūgu, kas ļauj atvienot kārbu no benzīna dzinēja un braukt tikai ar elektrību.
"Peugeot 3008 Hybrid" jauda ir 136 ZS, bet cena - 32 400 eiro, kas ir mazāk par tā paša modeļa lādējamā hibrīda vai elektrisko versiju. Peugeot hibrīdiekārta ir lētāka par augstsprieguma sistēmu, un tai pietiek ar vienu dzeses šķidruma kontūru divu vietā. Arī apkope nepieciešama tikai benzīna motoram. Bet, ja kaut ko nesapratāt, jautājiet "Auto Bassadone" speciālistam, izmantojot sociālos tīklus.