"Citroen C3" jaunajā modeļu paaudzē kļuvis par krosoveru, ir pieejams elektrisks un tiek ražots Slovākijā. Pirmais raidījuma "TV Autoziņas" brauciens ar C3 un e-C3 Austrijā demonstrē modeļa potenciālu un sniedz ieskatu cenu politikā.
Lēts, bet ne prasts. Pirmais brauciens ar jauno "Citroen C3" – arī elektrisko
"Citroen C3" ražots uz "Stellantis" koncerna jaunās "Smart Car" platformas, kas ļauj būtiski optimizēt ražošanas procesus un samazināt pašizmaksu.
Attiecīgi samazinās arī automašīnas cena - sākot ar 15 000 eiro par benzīna modeli un sākot ar 23 200 eiro par elektrisko e-C3. Latvijā tas varētu izrādīties nedaudz dārgāks, ap 25 000 eiro, tātad tiešā konkurencē ar "GWM Ora 03". Bet ko tad mēs saņemsim par tik pieticīgu samaksu?
Bāzes modelī - neko daudz: 1,2 litru dzinēju ar 100 ZS, manuālo pārnesumkārbu un vienā gabalā nolokāmu aizmugurējā sēdekļa atzveltni. Tā kā C3 sver tikai nedaudz vairāk par tonnu, ar 100 zirgspēkiem patiešām pietiek. Salons izgatavots no lētiem materiāliem, taču ar "odziņu".
Franču autofirmas prot piešķirt interesantu šiku pat nedārgām automašīnām. Katrās C3 durvīs iešūta sarkana ļipiņa ar uzmundrinošu uzrakstu, bet riteņu arku uzlikas nav truli gludas, bet gan ar saistošu rakstu. Lētai automašīnai, kuras garums tikai par 15 mm "izlien" ārpus četru metru robežām, tas ir itin labs sniegums. Labi, ka C3 vispār ir četras durvis!
Tā kā "Citroen C3" pārkvalificējies par krosoveru, tas kļuvis par 3 cm augstāks un lepojas ar 16 cm klīrensu. Tuvāk gada beigām C3 varēs nopirkt arī ar vieglo hibrīdu un divsajūgu kārbu, lai ātrumi nav jāslēdz ar roku. Bet mūs vairāk interesē tas elektromobilis, kas cenas ziņā varēšot sacensties ar sensacionālo "Oru" - tātad "Citroen e-C3".
113 zirgspēku elektromotors un 44 kWh baterija sola līdz pat 320 km sniedzamību. Par elektromobiļa funkcionalitāti Latvijas apstākļos varēsim spriest rudenī, jo jaunais "Citroen C3" un e-C3 sasniegs mūs septembrī.