Jo vairāk es kaut ko skatos vai lasu par “Rail Baltica” (RB), jo vairāk saprotu, ka neko nesaprotu. Bet, par laimi, neesmu tāds vienīgais. Jo acīmredzot tāpat neko nesaprot nedz premjerministre Evika Siliņa un bijušais premjers Krišjānis Kariņš, nedz arī satiksmes ministrs Kaspars Briškens vai kāds no viņa nesenākajiem priekšgājējiem šajā amatā – Jānis Vitenbergs un Tālis Linkaits.

Bet vēl senākiem satiksmes ministriem – Uldim Augulim, Rihardam Kozlovskim un Anrijam Matīsam, kuru laikā projekts jau bija aizsākts, izskatās, ka neviens pat neko nejautā. Nu ja jau pēdējie trīs neko nesaprot, tad kāda iespējamība, ka no šiem trim kādam būs nojausma, kas vispār ir RB, vai ne?

Tā nu pēkšņi, kā no zilām debesīm, izrādījās, ka viss tas pasākums tomēr būs negaidīti dārgs. Rīgas centrālstacijā jau notiek kaut kādi būvdarbi, bet tā īsti nemaz nav skaidrs, vai tas vilciens vispār ies caur Rīgu. Tāpēc Saeima lēma, ka jāveido parlamentārās izmeklēšanas komisija, kas šo projektu beidzot rūpīgi un kā pienākas izvērtēs.

Un Nacionālā apvienība darbam šīs izmeklēšanas komisijā izvirzījusi bijušo satiksmes ministru no savas partijas Jāni Vitenbergu. Citiem vārdiem sakot – viņiem šķiet, ka būtu pilnīgi normāli un pareizi, ja Vitenbergs izmeklētu pats savas potenciāli pieļautās kļūdas.

Tā kā šis nekādā gadījumā neizskatās pēc mēģinājuma piesegt savas pakaļas mirklī, kad tuvumā kaut kas sācis gruzdēt, ierosinu izmeklēšanas komisijā iesaistīt visus sešus pēdējos satiksmes ministrus. Viņi varētu dzert kafiju, ēst cepumus un apspriest to, cik ļoti neviens no viņiem ne pie kā nav bijis atbildīgs.