No nākamā mācību gada vēsturi un sociālās zinības vidusskolā mācīs kā atsevišķus priekšmetus, otrdien, 25. jūnijā, nolēma valdība.
Sākot ar nākamo mācību gadu vēsture un sociālās zinības vidusskolā būs atsevišķi priekšmeti (1)
Šobrīd abi mācību priekšmeti apvienoti vienā optimālā līmeņa mācību kursā "Vēsture un sociālās zinības I", apvienojot ētiku, reliģiju, politiku, filozofiju, tiesības, ekonomiku un vēsturi. Kursa apguve ir priekšnosacījums padziļināto kursu "Vēsture II" un "Sociālās zinātnes II" turpmākai apguvei.
Taču šāda kārtība izraisījusi Vēstures un sociālo zinību skolotāju biedrības neapmierinātību. Tās ieskatā, šāda zinātņu apvienošana "ir radījusi virkni problēmu".
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) piekrīt, ka abu mācību priekšmetu apvienošana nav bijusi veiksmīga. Kursa īstenošanas procesā konstatēts, ka vēstures saturs nav pietiekami konkrēti definēts un skaidri nenosaka vēstures procesus un notikumus, kuros izglītojamā jāorientējas, teikts grozījumu projektā. IZM arī atzīst, ka dažādo jomu dēļ katra no tām tiek aplūkota virspusēji, neveidojot izpratni par noteiktiem procesiem, to cēloņsakarībām un kopsakarībām.
Tiem skolēniem, kuri līdz 1.septembrim būs uzsākuši apgūt pamatkursu "Vēsture un sociālās zinības I", izglītības iestādei nākošajā mācību gadā vēl būs jānodrošina tā pilnu apguvi.
Pērn oktobrī izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV) ar ministrijas un Valsts izglītības satura centra (VISC) ekspertiem vienojās ar Vēstures un sociālo zinību skolotāju biedrību, ka no nākamā gada 10.-11.klasē vēsture ir jāmāca kā atsevišķs priekšmets.
Kā preses konferencē pēc valdības sēdes teica Čakša, pieņemot šo lēmumu, tika izvērtēti ieguvumi un zaudējumi attiecībā uz nepieciešamību pēc pedagogiem.
"Pašlaik, pilnvērtīgi nemācot vēsturi, mēs esam lielāki zaudētāji, jo netiek dota vienota izpratne par Latvijas vēsturi. Diemžēl, faktu interpretācija var būt ļoti atšķirīga," teica ministre.
Viņa pieļāva, ka būs skolas, kurās šos priekšmetus varēs mācīt tie skolotāji, kuri jau līdz šim mācīja apvienoto priekšmetu. Pastāvot iespēja, ka tieši sociālajām zinībām varētu piesaistīt cilvēkus, kuri iepriekš skolu pametuši priekšmetu apvienošanas dēļ.