Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs sācis izmeklēšanu par aviācijas nelaimes gadījumu, kas notika 19.jūnijā Mārupes novadā apmēram trīs jūdzes no Rīgas lidostas, liecina biroja publiskotā informācija.
Lidmašīnas avārijas nosēšanās Mārupes novadā: izmeklētāji paņems degvielas paraugu
Birojā norāda, ka ir izveidota drošības izmeklēšanas grupa biroja atbildīgā izmeklētāja vadībā, kurā ir iekļauti gan biroja izmeklētāji, gan Civilās aviācijas aģentūras (CAA) eksperti.
Patlaban izmeklēšanā notiek gaisa kuģa tehniskās dokumentācijas, gaisa kuģa lidojuma trajektorijas datu ierakstu apkopošana un analīze, nepieciešamas tehniskās un laboratoriskās pārbaudes, kā arī aviācijas nelaimes gadījumā iesaistīto personu iztaujāšana.
Birojā skaidro, ka nosēšanās laikā pēc gaisa kuģa ieslīdēšanas meliorācijas grāvī ar ūdeni lidmašīnas fizelāžas priekšējā daļa tika stipri bojāta. Gaisa kuģa pilots aviācijas nelaimes gadījumā necieta, savukārt pasažieris (izpletņlēcējs) guva vidējā smaguma traumas un tika nogādāts ārstniecības iestādē.
Saņemot informāciju no Rīgas lidostas dispečera par notikušo, uz notikuma vietu izbrauca biroja izmeklētāji. Notikuma vietā tika veikta aviācijas nelaimes gadījuma apstākļu noskaidrošana, liecinieku iztaujāšana, gaisa kuģa apskate, kā arī tika paņemts degvielas paraugs un veiktas darbības pierādījumu saglabāšanai.
Pēc nepieciešamo procedūru pabeigšanas tika pieņemts lēmums par avarējušā gaisa kuģa nogādāšanu uz biroja angāru turpmākai izpētei un tehniskās ekspertīzes veikšanai. Divu dienu laikā lidmašīnu izcēla no meliorācijas grāvja un sagatavoja transportēšanai. Attiecīgi gaisa kuģi no notikuma vietas evakuēja un novietoja biroja angārā tā glabāšanai un turpmākai negadījuma izmeklēšanai.
Jau ziņots, ka 19.jūnijā neliela lidmašīna veica avārijas nosēšanos pļavā Imantas mikrorajonā, jo tai beidzās degviela pirms tika sasniegta Rīgas lidosta, iepriekš žurnālistiem sacīja CAA pārstāvis Aivis Vincevs.
Viņš norādīja, ka minētā lidmašīna pacēlās no Limbažu lidlauka, lai kopā ar izpletņlēcējiem veiktu lidojumus virs Limbažiem. Lielākā daļa izpletņlēcēju jau bija izlekuši, kad strauji sāka mainīties laika apstākļi, taču viens izpletņlēcējs pieņēma lēmumu nelēkt un atgriezties lidostā.
"Ņemot vērā, ka mainījās laika apstākļi, tika pieņemts lēmums veikt nosēšanos alternatīvajos lidlaukos jeb rezerves lidlaukos. Viens no tiem bija Cēsīs, bet arī tur, ņemot vērā laika apstākļus, nebija iespējams veikt nosēšanos. Tādējādi tika pieņemts lēmums lidot uz Rīgas lidostu," teica Vincevs.
Viņš arī skaidroja, ka, iespējams, netika pareizi aprēķināts degvielas daudzums, lai sasniegtu Rīgas lidostu. "Diemžēl, ņemot vēra, ka no Limbažiem līdz Rīgai ir pietiekami liels attālums, kaut kādu iemeslu dēļ netika, iespējams, pareizi aprēķināts degvielas daudzums, tādējādi pilots pieņēma lēmumu neturpināt ceļu līdz Rīgas lidostai un nosēšanās notika pļavā," sacīja Vincevs.
Tāpat ziņots, ka CAA ir sākusi administratīvā pārkāpuma lietvedību par avarējošo lidmašīnu. Izmeklēšanas laikā ir iegūta informācija, kas liecina par iespējamiem civilās aviācijas lidojumu drošuma noteikumu pārkāpumiem. Tāpat ir pieņemts lēmums apturēt iesaistītā pilota licences darbību, iepriekš norādīja CAA.