Kamēr daļa cilvēku iegulda naudu akcijās, citi dod priekšroku paredzamākam finanšu rīkam, piemēram, retro automašīnām. Retro auto, kas ražoti pirms vairāk nekā 30 gadiem, daudzu cilvēku ieskatā kļūst aizvien populārāka izvēle, kur ieguldīt naudu. Pēc "carVertical" auto nozares eksperta Mata Buzeļa teiktā, spīdošā tehniskā un vizuālā stāvoklī esošu modeļu vērtība var daudzkārt palielināties – pat pēc vairākiem gadiem.
Kurus spēkratus var uzskatīt par retro auto?
Lai automašīnu varētu dēvēt par retro jeb pat antīku, tai ir jābūt ražotai pirms vairāk nekā 30 gadiem. Taču ne visi 30 gadus veci auto ir investīcijas vērti. Saražoto spēkratu skaits, cena un daudzas citas ražošanas blakusparādības var izskaidrot, kāpēc daļai transportlīdzekļu pienākas retro statuss, taču citām – ne.
Piemēram, spēkrats, kas savulaik bijis populārs un plašai publikai pieejams, visdrīzāk nekļūs par iekārojamu antīku auto, taču šāda paša modeļa jaudīgākā vai retākā versija gan entuziastu vidū var kļūt par labi atzītu.
Piemēram, 1980. un 1990. gados "Ford Sierra" bija izteikti populārs auto, taču antīku transportlīdzekļu kolekcionāri šo modeli neuzskatītu par ievērojamu. Pavisam cits stāsts ir par "Cosworth" – "Ford Sierra" krietni jaudīgāko versiju –, kas tika ražota sacensībām ar nelielu izveidoto auto skaitu.
Lūk, daži auto piemēri, kuru vērtība nākotnē, iespējams, palielināsies.
"Mercedes-Benz" 500SL vai 600SL (R129 versija). "Mercedes-Benz" klasiskais dizains. Šie rodsteri jeb sporta auto to ražošanas brīdī bija rūpīgi veidoti, katra nianse bija rūpīgi pārdomāta. Vācu auto entuziasti bieži cenšas šo modeli iegūt savā īpašumā.