Kafijas grauzdētava "Kalve" šogad plāno startēt biržā

Kafijas grauzdētava "Kalve Coffee".
Kafijas grauzdētava "Kalve Coffee". Foto: Publicitātes foto

Kafijas grauzdēšanas uzņēmums SIA "Kalve Coffee" ("Kalve") šī gada otrajā pusē plāno īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu, ziņu mediju TVNET informēja uzņēmumā.

"Kalves" pārstāvji stāsta, ka paredzēts piesaistīt vismaz vienu miljonu eiro turpmākai uzņēmuma darbības paplašināšanai.

No sākotnējā publiskā akciju piedāvājuma piesaistītos līdzekļus plānots izmantot, lai jau 2025. gadā atvērtu pirmās sešas KALVE kafejnīcas-veikalus Igaunijā un Lietuvā, savukārt 2026. gadā izplestos jau ārpus Baltijas valstīm.

Tāpat piesaistītie līdzekļi ļaušot efektivizēt un paplašināt ražotnes procesus, kā arī iegādāties iekārtas, daudzveidojot kafijas automātu piegādātāju portfolio un tādējādi uzlabojot piedāvājumu.

Sākotnējā publiskā akciju piedāvājuma ietvaros tiks emitētas jaunas akcijas, kas būs pieejamas investoriem Latvijā un Igaunijā. Akcijas paredzēts kotēt biržas "First North" akciju sarakstā. Tāpat tiek plānota investoru priekšrocību programma.

"Kalves" pārstāvji arī atzīmē, ka uzņēmums ir pirmais Baltijā, kuram ir piešķirts ilgtspējas sertifikāts "B Corp" – zelta standarts ESG risku pārvaldībā. Tāpat jāatgādina, ka 2023. gadā uzņēmums saņēma Latvijas Bankas piešķirto "Latvijas Ilgtspējīgas pārvaldības balvu".

"Jebkuras uzņēmējdarbības pamatā ir spēja nodrošināt veselīgu finanšu plūsmu, ko mums ir izdevies izveidot. Kopš "Kalve" dibināšanas, mēs esam uzrādījuši stabilu izaugsmi, četru gadu laikā apgrozījumam palielinoties no 0,35 miljoniem līdz 2,49 miljoniem eiro. Taču visa pamatā slēpjas arī pieturēšanās mūsu vērtībām, domājot par to, kādu pasauli atstāsim nākamajām paaudzēm," uzsver "Kalve" līdzdibinātājs un valdes loceklis Gatis Zēmanis.

Kompānijas pārstāvji norāda, ka kopējais kafijas pieprasījums pasaulē strauji aug, taču, salīdzinot ar komerciālo kafijas segmentu, specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas segments aug daudz straujāk. "Tā ir visnotaļ pozitīva tendence, kā arī labvēlīga uzņēmumam, ņemot vērā, ka "Kalve" vēlas risināt pieejamības trūkumu augstas kvalitātes kafijas tirgū, gādājot klientiem unikālu specialty kafijas pieredzi.

To, ka pieprasījums turpina augt, apliecina arī "Kalve" pārdotais kafijas apjoms – pērn tika pārdotas teju 83 tonnas kafijas, kas, salīdzinājumā ar 2022. gadu, ir pieaugums par 25%.

Nodrošinot ilgtspējīgu, pieejamu un caurspīdīgu uzņēmējdarbību, mēs pierādam, ka vienlaikus spējam gan padarīt nozari labāku, gan būt pelnoši," klāsta Zēmanis.

Firmas.lv informācija liecina, ka 2023. gadā "Kalve Coffee" strādāja ar 2,489 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 38% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, savukārt peļņa sasniedza 53 tūkstošus eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Gatis Zēmanis (51%), Karlīne Egle (25%), Raimonds Selga (20%) un Jānis Andersons (4%).

Svarīgākais
Uz augšu