Noskaties Divreiz tālāk ar divreiz mazāk izmešiem. Jaunais "Audi Q7" lādējamais hibrīds (2)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Modernizētais "Audi Q7" iznāca šī gada pavasarī, un raidījums "TV Autoziņas" izmēģina jaunās paaudzes lādējamo hibrīdu. "Audi Q7" ar gaitas bateriju, kas uzlādējama no tīkla, pazīstami jau kopš 2016. gada. Meklējot optimālo risinājumu, ar elektromotoru savulaik ticis sapārots gan neliels divu litru benzīna dzinējs, gan jau tā gana ekonomisks V6 dīzelis.

Šie eksperimenti pieder pagātnei. Kopš 2019. gada Q7 PHEV jeb TFSIe pamatā ir trīs litru V6 benzīna turbomotors ar 340 ZS. Gaitas baterijas kapacitāte ir 17,3 kWh. Ņemot vērā, ka attālākiem "Audi Q7" radiniekiem turpat "Volkswagen" grupā jau ir par 20 kWh lielākas baterijas, tas neizklausās pēc rekorda. Taču elektriskā sniedzamība tagad ir divas reizes lielāka - līdz pat 84 kilometriem agrāko 40 līdz 50 vietā.

Savukārt summārā jauda atkarībā no versijas 55 vai 60 ir 394 vai pat 490 ZS. Paātrinājums līdz 100 km/h aizņem vien piecas sekundes. Tas nozīmē, ka jaudīgākā TFSI e summārā jauda ir tikai par 17 zirgspēkiem mazāka nekā topmodelim "Audi SQ7", toties degvielas patēriņš ar pilnu bateriju ir desmit reizes mazāks - apmēram pusotrs litrs uz 100 km.

Ja hibrīda CO2 izmeši agrāk sasniedza 88 g/km, tad tagad tie ir vairāk nekā divas reizes mazāki, ap 30 g/km. Ar izlādējušos bateriju degvielas patēriņš gan atgriezīsies ierastajā benzīna agregātu robežās. Tā kā elektrifikācijas dēļ TFSIe ir arī smagāks, vēlams bateriju vienmēr turēt uzlādētu.

Jāņem vērā, ka uzlāde iespējama tikai no maiņstrāvas avota, un pie ātrās uzlādes punktiem Q7 hibrīdam nav ko meklēt. S Line komplektācijā 60 TFSIe maksā 8000 eiro vairāk nekā 55. Hibrīda sākuma cena ir 78 900 eiro, bet kopā ar dažādu papildaprīkojumu, tostarp bezgala glītiem RS dizaina diskiem šāds Audi maksā apmēram 110 000 eiro.

"Audi Q7" bāzes modelis ir daudz pieejamāks - sākot ar 66 700 eiro. "Audi" pārstāvji aprēķinājuši, ka izvēloties TFSI e parasta Q7 vietā uz UVTN vien piecos gados iespējams ietaupīt līdz 8000 eiro. Hibrīds nevar būt septiņvietīgs, un tam ir par 10 litriem mazāka degvielas tvertne - 75 litri. Q7 salons "Audi" inženieriem šķitis jau tā pietiekami labs, lai izvairītos no kardinālām izmaiņām.

Toties automašīnu iespējams aprīkot ar visu riteņu stūrēšanu, kā arī jaunākajām OLED un HD matricu gaismām. Savukārt lādējamais hibrīds kā tāds ir reakcija uz pieprasījuma izmaiņām degvielas veidu izvēlē. Ne visi vairs vēlas lielu premium SUV tieši ar dīzeli.

Uz augšu