Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Vien dažas stundas pēc "Cybertruck" saņemšanas spēkratam pazūd bremzes (1)

Raksta foto
Foto: No Brūsa Frešvotera personīgā arhīva

Kāds "Tesla" īpašnieks teica, ka jau pirmajās stundās pēc braukšanas ar savu jauno "Cybertruck" avarējis kaimiņa pagalmā, un, viņaprāt, tas noticis tāpēc, ka nav darbojušās automašīnas bremzes, vēsta "Business Insider".

"Cybertruck" vadītājs Brūss Frešvoters pastāstīja, ka avārija notika 27. aprīlī pēc tam, kad viņš saņēma savu "Cybertruck". Viņš sacīja, ka pēc meitas lūguma spiedis akseleratora pedāli, bet, nospiežot bremzi, nekas nav noticis.

"Es nospiedu bremzi, bet transportlīdzeklis patiešām neapstājās," sacīja Frešvoters.

Frešvoters teica, ka viņš grasījās veikt pagriezienu un "aizmugurējie riteņi bloķējās". Saskaņā ar Pensilvānijas štata Ziemeļfajetas pilsētas policijas departamenta ziņojumu, Frešvoters apgalvoja, ka viņa transportlīdzeklis nobraucis 50 pēdas un iebraucis kaimiņa pagalmā. Pēc tam "Cybetruck" ietriecās vienā no kaimiņa automašīnām. Pēc tam šī automašīna ietriecās otrā transportlīdzeklī, ziņojumā policijai norādīja Frešvoters.

Saskaņā ar policijas ziņojumu Frešvotera "Cybertruck" un viens no kaimiņa transportlīdzekļiem guva bojājumus, kā rezultātā abi spēkrati kādu laiku nevarēs braukt. Savukārt otram transportlīdzeklim bija "vidēji bojājumi", teikts ziņojumā.

Frešvoters sacīja, ka negadījumā neviens nav cietis, bet arī norādīja, ka, izsprāgstot drošības spilveniem, ir pārsprādzis drošinātājs, tāpēc "Cybertruck" nevar braukt.

Frešvoters teica, ka "Tesla" ieteiktā virsbūves remontdarbnīca viņam sniedza aplēses par transportlīdzekļa remontu no 16 000 līdz 30 000 ASV dolāru apmērā. Par "Cybertruck", ko viņš iegādājās pilnībā jaunu no "Tesla", viņš samaksāja aptuveni 109 000 ASV dolāru pēc nodokļu nomaksas. Viņš teica, ka tagad sadarbojas ar savu apdrošinātāju, lai noskaidrotu, kas notiks tālāk.

Frešvoters sacīja, ka pēc incidenta viņš piezvanīja "Tesla" servisa līnijai un saņēma atbildi 29. aprīlī, kā arī uzņēmums pēc tam ar viņu sazinājās divas dienas pēc avārijas, un vēlreiz pēc nedēļas.

Viņš teica, ka "Tesla" vadītājs viņam pastāstīja, ka reljefa īpatnību dēļ gāzes pedālis var atslēgties vai neatslēgties un ka tiek pētīta bremzēšanas problēma. Viņš teica, ka tas bija pēdējais, ko viņš dzirdēja no "Tesla".

"Tesla" īpašnieks par incidentu rakstīja vietnē "X" un teica, ka "Tesla" "jāuzņemas atbildība". Freštvoters pastāstīja, ka viņš joprojām katru mēnesi veic maksājumus par automašīnu, kuru neizmanto.

Viņš teica, ka neviens cits "Tesla" īpašnieks nav ar viņu sazinājies par līdzīgu pieredzi, taču viņa piedzīvotā problēma, iespējams, nav atsevišķs gadījums.

Jau iepriekš ziņots, ka "Tesla Motors" pagājušajā nedēļā ASV jau ceturto reizi atsauca "Cybertruck" automašīnas, lai novērstu problēmas ar apdares detaļām un vējstikla tīrītājiem.

Katrs no šiem atsaukumiem aptver vairāk nekā 11 000 automobiļu.

"Tesla" ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldē (NHTSA) iesniegtajos dokumentos norāda, ka vējstikla tīrītāju motors var pārstāt darboties, ja saņem pārāk jaudīgu elektrisko strāvu. Nestrādājošs vējstikla tīrītājs var samazināt redzamību, tādējādi palielinot ceļa satiksmes negadījuma risku.

Tāpat uzņēmums norāda, ka apdares detaļas gar automašīnas kravas nodalījumu var kļūt vaļīgas un atdalīties, radot riskus citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. "Tesla" skaidro, ka apdares detaļas ir pielīmētas un rūpnīcā tas var nebūt pienācīgi izdarīts.

"Tesla" automobiļus "Cybertruck" ASV atsaukusi jau četras reizes kopš to nonākšanas tirdzniecībā 30.novembrī.

Uz augšu