Naktī uz piektdienu veikts tehniskais brauciens ar zemās grīdas tramvaju uz Ķengaragu, vēsta Rīgas Satiksme.
Noskaties ⟩ Zināms, kad uz Ķengaragu sāks kursēt jaunie tramvaji
"Turpināsim arī citās naktīs veikt izmēģinājuma braucienus,
lai jau jūlija beigās 7. tramvaja pasažieri varētu braukt arī ar zemās grīdas tramvajiem!" norāda uzņēmums.
Jau vēstīts, ka "Rīgas satiksme" par 9,9 miljoniem eiro pirks vēl 17 elektroautobusus, iepriekš informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
"Rīgas satiksme" noslēgusi vienošanos ar Polijas uzņēmumu "Solaris Bus & Coach Sp. z o.o." par 17 elektroautobusu piegādi.
"Jaunie elektroautobusi sevi ir pierādījuši veiksmīgi, tāpēc esam noslēguši vienošanos ar "Solaris Bus & Coach Sp. z o.o." par vēl 17 šādu autobusu iegādi, kurus saņemsim 2025.gada vidū," saka uzņēmuma valdes loceklis Andris Lubāns.
Viņš skaidro, ka līdzšinējā elektroautobusu ekspluatācija bijusi veiksmīga un tie kursēja kā plānots gan ziemā, kad gaisa temperatūra bija zem mīnus 25 grādiem, gan arī patlaban, kad ārā ir vairāk nekā plus 30 grādu karstums.
"Rīgas satiksme" 2023.gada nogalē saņēma visus 35 pasūtītos "Solaris" elektroautobusus, kuri pašlaik veic pasažieru pārvadājumus 14 dažādos maršrutos.
Autobusu kopējais nobraukums sasniedzis 590 650 kilometrus, vienam autobusam dienā mērojot no 120 līdz 170 kilometriem. Elektroautobusa, kurš sāka kursēt viens no pirmajiem, kopējais nobraukums sasniedzis 25 553 kilometrus.
Ar vienu uzlādi autobusi var nobraukt vairāk nekā 200 kilometrus. Savukārt, veicot starpuzlādi, tie var nobraukt līdz pat 250 kilometriem.
Vidēji nobrauktais attālums dienas laikā visiem elektroautobusiem kopā ir 4240 kilometri.
Uzlādes iekārtas nodrošina 120 kilovatu lielu uzlādes jaudu. Katrai iekārtai vienlaikus var pieslēgt divus transportlīdzekļus. Autobusu uzlādes laiks līdz 100% ir aptuveni divas stundas, ja pie uzlādes iekārtas tiek pieslēgts viens autobuss. Pieslēdzot divus - uzlādes laiks ir aptuveni četras stundas.
Kopējā līgumcena par 17 elektroautobusu un to rezerves daļu iegādi ir 9,9 miljoni eiro. Autobusu iegādei ir piesaistīts Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansējums 9,7 miljonu eiro apjomā.
Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 184,287 miljoni eiro, kas ir par 9,2% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt kompānijas peļņa palielinājās par 19% - līdz 1,488 miljoniem eiro.
"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās 100% pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai.