Lielas atšķirības nav novērotas arī starp augstākā līmeņa eksāmeniem angļu valodā, matemātikā un latviešu valodā. Vidusskolēni šajos mācību priekšmetos ieguvuši attiecīgi 66%, 59% un 55%.
Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, par 4% līdz 5% pieaudzis vidējais vērtējums tādos priekšmetos kā bioloģija, programmēšana, kultūra un māksla. Šajos mācību priekšmetos vidusskolēni šogad ieguvuši attiecīgi 55%, 51% un 50%.
Procentuāli visvairāk skolēnu ar augstiem rezultātiem augstākā līmeņa eksāmenos ir krievu valodā (75%), angļu valodā (48%), matemātikā (26%), programmēšanā (26%), bioloģijā (25%), kā arī latviešu valodā un literatūrā (20%).
Eksāmenu vidējo vērtējumu ietekmēja gan katra eksāmena kārtotāju kopējais skaits, gan to skolēnu skaits, kas eksāmenu kārtoja otrreiz, jo pagājušajā gadā nesasniedza 10% slieksni, skaidroja VISC.
Pēc VISC aplēsēm, šogad eksāmenus kārtoja 59 493 vidusskolēni. Šis bija otrais mācību gads, kurā vidusskolēni kārtoja centralizētos eksāmenus optimālajā, augstākajā un vispārīgajā līmenī.
Lai iegūtu apliecinājumu par vispārējās vidējās izglītības apguvi, šogad bija jānokārto latviešu valodas, matemātikas un svešvalodas eksāmens vismaz optimālajā līmenī un divi eksāmeni augstākajā līmenī. Katrā eksāmenā skolēnam bija jāsasniedz vismaz 15%.
Līdz 11.jūlijam VISC izsniedzis 55 780 sertifikātus par nokārtotiem eksāmeniem vidusskolas posmā.