Austrālija IT sistēmu traucējumu dēļ cietusi vissmagāk, jo lidostās atcelti vairāki desmiti reisu, savukārt lielveikalos ir haoss, jo kasēs ir teju neiespējami veikt norēķināšanos par pirkumiem. Dažādu datorsistēmu kļūmju dēļ raidorganizācijas bijušas spiestas pārtraukt vairākus raidījumus.
Lai arī tehnisko problēmu iemesls nav zināms, liela daļa no tehniskajām problēmām tiek saistītas ar “Microsoft” operētājsistēmām.
Oficiālais “Microsoft 365” serviss sociālajā tīklā X ziņoja, ka “tiek izmeklēti iemesli, kādēļ lietotāji “Microsoft 365” platformā pieredz darbības traucējumus”. “Microsoft” pārstāvji BBC norādīja, ka “lielākā daļa pakalpojumu ir pilnībā atjaunoti”.
Austrālijas Iekšlietu ministrijas preses pārstāvis sacīja, ka “nav informācijas par to, ka notikušās ķibeles būtu kiberuzbrukuma sekas, un ļoti iespējams, ka problēmas skārušas globālo kiberdrošības uzņēmumu “Crowdstrike”.”
“Pašreizējā informācija liecina, ka tehniskās ķibeles izraisījusi problēma trešās puses programmatūras nodrošinātāja platformā, kas ir ietekmējis ļoti daudzas institūcijas,” teikts ministrijas ziņojumā.
“Reuters” norāda, ka Londonas Biržā pieredzētas vairākas tehniskas nebūšanas, bet Aļaskas vietvaras pārstāvji norādījuši, ka vairāki ārkārtas zvanu centri nedarbojas pilnvērtīgi. Tikmēr Sidnejas lidostā no tablo pazudusi informācija par ienākošajiem un izejošajiem reisiem. Vietējā budžeta lidsabiedrība “Jetstar” paziņojusi, ka “Microsoft” problēmu dēļ nav bijis iespējams reģistrēt pasažierus lidojumiem. Tieši tādēļ “Virgin Australia” pilnībā atcēlusi vairākus reisus.