Tāpat, pilnveidojot atbalsta programmu, turpmāk daudzbērnu ģimenēm būs pieejams 6750 eiro atbalsts piecvietīgam elektroauto un jauna plug-in hibrīdauto iegādei, bet piecvietīgam lietotam elektroauto – 5000 eiro. Savukārt septiņvietīgam jaunam elektroauto un jaunam hibrīdauto atbalsts būs 9000 eiro, bet septiņvietīgam lietotam elektroauto – 6750 eiro.
Jāņem gan vērā, ka elektroauto savas salīdzinoši augstās cenas dēļ visu laiku bija vairāk tomēr statusa simbols. Savukārt ķīniešu auto ar savu pievilcīgāko cenu šos svaru kausus varētu pārvilkt vairāk mobilitātes virzienā. Pieaugošu lomu spēlē arī tādi papildu bonusi kā bezmaksas stāvvietas un iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas Rīgā.
Tas arī lielā mērā ir bijis no iemesliem, ka vairāk nekā 70% no visiem Latvijā reģistrētajiem vieglajiem elektroauto atrodas Rīgā un Pierīgā (Rīgā apmēram 50%).
Vēl viens no faktoriem, ko apsver liela daļa iedzīvotāju, pirms iegādājas elektroauto, ir tā uzlādes iespējas savā dzīvesvietā, jo tas var būtiski samazināt ekspluatācijas izdevumus. Ir redzētas situācijas, kad uzlādes vads sniedzas no ceturtā stāva dzīvokļa uz pagalmā novietotu elektroauto, tomēr daudzstāvu jaunceltnēs jau šobrīd ir iespēja instalēt lādēšanas iekārtas, piemēram, pazemes stāvvietās. Arī es pati jau divus gadus pārvietojas ar elektroautomašīnu un savas daudzstāvu mājas pazemes stāvvietā esmu uzstādījusi lādēšanas iekārtu, kas ir ērts risinājums.
Bet ne visiem ir iespējams uzlādēt auto mājas apstākļos, tāpēc uzlādes infrastruktūras pieejamībai ir ļoti nozīmīga loma. Arī šajā ziņā reģioni iepaliek Rīgai un Pierīgai, kur elektroauto uzlādes infrastruktūra ir daudz labāk attīstīta.
Šobrīd saņemam visai plašus solījumus attīstīt uzlādes infrastruktūru, savukārt autoražotāji aktīvi strādā pie tā, lai samazinātu akumulatoru izmaksas, vienlaikus kāpinot attālumu, ko iespējams nobraukt ar vienreizēju akumulatora uzlādi. Piepildoties šiem solījumiem, elektroauto varētu kļūt pieejamāks vidējai mājsaimniecībai gan cenas, gan ērtības ziņā. Tostarp Ķīnas auto nozare šobrīd dara ļoti daudz, lai elektroauto iegūtu masu simpātijas un pāraugtu statusa simbola un pilsētas auto apzīmējumu.