Šajā analīzē projekta kopējās prognozētās izmaksas bija 5,8 miljardi eiro.
"Ernst&Young Baltic" partneris Nauris Kļava sēdē norādīja, ka izmaksu aplēses auditorkompānija neveica. "Aplēses ieguva no Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" akcionāriem Lietuvā, Latvijā un Igaunijā, un tās balstījās uz inženieru aplēsēm," sacīja Kļava.
Kulbergs uzsvēra, ka tolaik analīzē bija norādīts, ka "Rail Baltica" izmaksas par vienu kilometru būtu 7,1 miljons eiro, kamēr citās Eiropas valstīs šādos projektos nebija lētāki varianti par 15 miljoniem eiro, kas ir divreiz dārgāk.
Kļava atkārtojās, ka izmaksu aplēses veica inženieri, kas bija atsevišķi projekti katrā no Baltijas valstīm, uzsverot, ka pārvērtēt izmaksas nebija auditorkompānijas uzdevums.
"Latvijā Satiksmes ministrija (SM) bija iepirkuma pasūtītājs, kur bija tehniskie risinājumi un izmaksas, tāpēc nebija uzdevuma un pamata apšaubīt šo inženieru paveikto darbu," papildināja Kļava.
Savukārt Kulbergs uzsvēra, ka tas ir svarīgs punkts, jo šo dokumentu izmanto kā fundamentālu piemēru, uz kuru tiek balstīti valsts un politiskie lēmumi, tādēļ Kulbergs aicināja atrast šo dokumentāciju un nodot komisijai, precizējot, kas šos datus iedeva un iesniedza, uz ko tika balstītas šīs aplēses. Arī Saeimas deputāte Skaidrīte Ābrama (P) pauda izbrīnu, kā analīzē var nepievērst uzmanību izmaksām.