Savukārt, "AdBlue" un EGR krāpšanās automobiļos ietver šo sistēmu atslēgšanu vai pārveidošanu, lai samazinātu ekspluatācijas izmaksas un uzlabotu veiktspēju. "AdBlue" tiek pārveidots, lai samazinātu slāpekļa oksīdu emisijas, savukārt EGR atgriež daļu izplūdes gāzu ieplūdes kolektorā, lai samazinātu sadegšanas temperatūru. Krāpnieki izmanto ierīces vai programmatūru, lai motora vadības sistēmai liktu domāt, ka sistēmas darbojas pareizi. Tādējādi tiek pārkāpti vides standarti.
Atklājot šādus pārkāpumus, pircējiem var nākties maksāt augstas soda naudas un dārgi pārbūvēt izmešu sistēmu.
Sarūsējusi kā veca bļoda. Latvijā ierasta lieta ir lietots auto no Vācijas, Nīderlandes, Beļģijas. Nevienā no šīm valstīm nav sausa klimata, tādēļ no tām atvestās mašīnas var būt sarūsējušas. Īpaši tās, kurām jau ir 15-25 gadu (bet tieši šādi auto dominē uz mūsu ceļiem). Kā krāpnieki mēģina noslēpt rūsu, īpaši uz svarīgākajām automašīnas detaļām?
To var likvidēt mehāniski: noslīpēt vai apstrādāt ar smilšu strūklu, pēc tam virsmu nogruntē un nokrāso. Lai atklātu šādi noslēptu rūsu, pārbaudiet krāsojuma vienmērīgumu, īpaši grūti sasniedzamās vietās un virsbūves iekšpusē. Lai fiksētu nevienmērīgus krāsas slāņus, izmantojiet krāsas biezuma mērītāju.
Tāpat sarūsējuši caurumi un plaisas tiek aizšpaktelēti, pēc tam noslīpēti un nokrāsoti. To var visai vienkārši piefiksēt: paklaudzinot būs dzirdama dobja skaņa. Tāpat pārbaudei var izmantot magnētu, jo špaktele nemagnetizējas.
"Ir vēl viens aspekts: negodprātīgi tirgotāji vienmēr dievojas, ka automašīna ir labi apkopta. Sola, ka ir nomainītas visas nepieciešamās detaļas un šķidrumi. Taču patiesībā reti ir nomainīta siksna vai ģeneratora ķēde (taču tā ir jāmaina regulāri); ja tas nav izdarīts, siksna vai ķēde saplīsīs, nopietni bojājot dzinēju. Remonts būs ilgs un dārgs. Tādēļ ticēt uz vārda šajā gadījumā nedrīkst," skaidro Cērps, piebilstot, ka kopumā, tomēr, visbiežāk krāpjas ar odometru attīšanu, jo Latvijā ir ļoti saudzīgi normatīvie akti un nepilnīga odometru kontroles sistēma.
Ja ir vēlme būt pārliecinātam par auto kvalitāti un drošumu, par to, ka ir veikta nepieciešamā servisa apkalpošana, nav vērts paļauties uz blēžu godavārdu, bet ir jāizvēlas uzticams piegādātājs.
Piemēram, "Longo Group" veic ikviena ārvalstīs atrastā auto servisa apkalpošanu un dod divu mēnešu vai 3000 km nobraukuma garantiju. "Neviens pārdevējs, kas nav pārliecināts par automašīnu, kuru pārdod, nekad nesniegs jums šādu garantiju, tādēļ esiet uzmanīgi, pērkot lietotu auto no privātpersonas vai autoplačos. Riski ir neattaisnojami augsti."