VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) vadībā pabeigta robežžoga izbūve uz Latvijas – Baltkrievijas robežas. Līdz 2024. gada beigām turpinās nepieciešamās infrastruktūras – patruļtaku, laipu un citu robežas aizsardzībai nepieciešamo risinājumu izbūve pilnā robežas 173 kilometru garumā, informēja VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.
Žoga izbūve uz Latvijas – Baltkrievijas robežas noslēgusies (1)
Kopumā robežas žogs izbūvēts gandrīz 145 km garumā. Patlaban VNĪ vadībā turpinās nepieciešamās infrastruktūras izbūve, kā arī citu risinājumu izbūve divos posmos – Daugavas posmā un posmā ap Riču ezeru, kur nav paredzēts robežas žogs.
Sauszemes posmos, kur jau pagājušā gadā izbūvēts žogs, šobrīd turpinās infrastruktūras izbūves darbi: izveidotas vieglo transportlīdzekļu (līdz 3,5 t.) patruļtakas aptuveni 40 km garumā (no 119 km) un laipu patruļtakas ap 15 km (no 28 km). Pabeigta pontonu patruļtaku izbūve 1,75 km garumā. Šie risinājumi ļauj robežsargiem piekļūt un kontrolēt robežas zonu.
Trešajā jeb Daugavas kārtā sadarbībā ar Nodrošinājuma valsts aģentūru tiek īstenota sešu metāla sakaru torņu, pievedceļu un 16,7 km garās patruļtakas izveide. Patlaban uzsākti būvdarbi piecu pievadceļu un sakaru torņu izbūvei, vienlaikus turpinās būvprojektu saskaņošana un sagatavošanas darbi, lai nodrošinātu atlikušā viena torņa un pievadceļa izbūvi. Izbūvētie torņi un pievadceļi nodrošinās robežas novērošanu Daugavas posmā.
Savukārt ceturtajā kārtā plānoti rokādes ceļi ap Riču ezeru ļaus robežsargiem operatīvi pārvietoties gar ūdenstilpnes krastu, tā efektīvi reaģējot uz iespējamajiem pārkāpumiem – neatļautu cilvēku vai preču iekļūšanu Latvijā. Posmus, kur nav robežas žoga - Daugavas posmu 16,7 km garumā un rokādes ceļu un infrastruktūras izbūvi ap Riču ezeru plānots pabeigt līdz 2025. gada vasarai.