Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Kampaņa pret telefonkrāpšanu "Met nost!" uzrunāti Latvijas seniori (2)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kampaņa pret telefonkrāpšanu "Met nost!" uzrunājusi vairākus tūkstošus Latvijas senioru, informēja Finanšu nozares asociācijas (FNA) pārstāvji.

Noslēgusies informatīvā projekta "#viedpircējs" kampaņa "Met nost!", ko organizēja "Mastercard" sadarbībā ar FNA, vēršot sabiedrības uzmanību arvien pieaugošajiem telefonkrāpšanas riskiem. Ar kampaņas laikā radīto materiālu un aktivitāšu palīdzību uzrunāti vairāki tūkstoši senioru un viņu tuvinieku visā Latvijā, informējot, kā laicīgi atpazīt telefonkrāpniekus un mudinot nekavējoties pārtraukt jebkuru aizdomīgu sarunu.

Lai gan jaunākie dati liecina, ka šī gada jūnijā bija reģistrēts zemākais telefonkrāpšanas gadījumu skaits kopš pagājušā gada augusta - 285 gadījumi, tomēr telefonkrāpnieku aktivitāte kopumā ir ļoti augsta un izkrāpto līdzekļu apmērs pusgada laikā sasniedzis gandrīz 5,7 miljonus eiro, informē FNA valdes priekšsēdētāja Sanita Bajāre. Tāpēc FNA arī turpmāk aicinās iedzīvotājus pret jebkuru aizdomīgu zvanu vai īsziņu izturēties ļoti kritiski un pat mazākās šaubu ēnas gadījumā mest klausuli nost.

Par kampaņas galvenajiem vēstnešiem kļuva aktrise Olga Dreģe un režisors Valdis Lūriņš, piedaloties video sēriju filmēšanā par tipiskākajiem telefonkrāpnieku paņēmieniem. Četrus video rullīšus mēneša laikā ir noskatījusies ap 250 000 liela auditorija, kas turpina pieaugt.

Rūpējoties, lai informācija par to, kā laicīgi atpazīt telefonkrāpniekus un nepazaudēt naudu, sasniegtu pēc iespējas plašāku iedzīvotāju loku arī Latvijas reģionos, kampaņas laikā pašvaldībām un seniorus pārstāvošām organizācijām piegādāti kopumā 14 000 informatīvi izdales materiāli turpmākai izvietošanai publiski pieejamās un redzamās vietās. Šis materiāls un ekspertu padomi ir pieejami arī digitālā formātā un tika plaši publicēti pašvaldību komunikācijas kanālos, plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos.

Video sērijas ar Olgu Dreģi un Valdi Lūriņu, ekspertu padomi, kā arī citi iedzīvotājiem noderīgi informatīvie materiāli arī turpmāk būs pieejami "#viedpircējs" "Facebook" lapā un "Youtube" kontā.

Informatīvā kampaņa "#viedpircējs", ko organizē "Mastercard" un FNA, norisinās jau piekto gadu, katru reizi par savu mērķi izvirzot Latvijas sabiedrības finanšu pratības un personiskās finanšu drošības jautājumu veicināšanu. Šogad kampaņas mērķis ir palīdzēt senioru auditorijai apbruņoties ar zināšanām un saglabāt pārliecību, lai neuzķertos uz telefonkrāpnieku paņēmieniem.

Kampaņa norisinājās no 1. līdz 31.jūlijam, nodrošinot viegli uztveramus informatīvus materiālus, pasākumus un citas saistošas aktivitātes par digitālās drošības jautājumiem un drošu viedtālruņu izmantošanu saziņai ar nepazīstamiem kontaktiem.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu