Latvijas Banka vērš uzmanību, ka,
ja ir noticis apdrošināšanas gadījums un apdrošinātājs atsaka izmaksu, sākotnēji jāvēršas pie paša apdrošinātāja ar lūgumu skaidrot atteikuma iemeslus. Ja klienta ieskatā apdrošinātāja atteikums nav pamatots, klientam ir tiesības vērsties Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombudā, iesniedzot sūdzību.
Savukārt, ja ir šaubas par apdrošinātāja neatbilstošu rīcību atlīdzības regulēšanas pārvaldības procesā, jāvēršas Latvijas Bankā, sūtot iesniegumu uz adresi info@bank.lv.
Latvijas tirgū īpašuma apdrošināšanu kopumā piedāvā deviņi apdrošinātāji. Latvijas Bankā norāda, ka īpašuma apdrošināšana ir brīvprātīgs veids, līdz ar to katrs apdrošinātājs pats veido īpašuma apdrošināšanas produktu un nosaka noteikumu principus, risku segumu un izņēmumus, ņemot vērā arī klientu vēlmes un vajadzības.
"Arī īpašuma apdrošināšanas veidā darbojas brīvā tirgus principi, kur gan produkta cenu, gan produkta specifiku nosaka tirgus pieprasījums un konkurences apstākļi, proti, apdrošinātāji konkurē ne tikai ar cenu, bet arī ar īpašuma apdrošināšanas polises nosacījumiem, t. sk. risku segumu, kas polisē apdrošināts, un izņēmumiem, kas nav segti.
Līdz ar to noteikumos definētie riski, kas var tikt apdrošināti polisē, katram apdrošinātājam var būt atšķirīgi – kāds apdrošinātājs ietver nokrišņu radītos zaudējumus, ja nokrišņi iekļuvuši nekustamajā īpašumā, savukārt cits to norāda kā izņēmumu," skaidro Latvijas Banka.
Tajā arī norāda, ka apdrošinātāju piedāvājums īpašuma apdrošināšanā ir ļoti daudzveidīgs – ir pieejami gan visplašākie segumi, iekļaujot arī lietusgāžu radītus zaudējumus, gan sašaurināti segumi, kuros ir gan mazāks risku segums, gan vairāk izņēmumu.