Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piedāvā informatīvu un konsultatīvu atbalstu par apdrošināšanas līguma noteikumiem saistībā ar vētras nodarītajiem postījumiem, informēja PTAC pārstāvji.
PTAC piedāvā konsultatīvu atbalstu par apdrošināšanas līguma noteikumiem saistībā ar vētras nodarītajiem postījumiem
Saistībā ar 28. un 29.jūlija vētru un augstā nokrišņu līmeņa izraisītajiem nekustamā īpašuma un tiem piegulošo teritoriju bojājumiem, tostarp applūdušajām teritorijām, pašlaik PTAC ar sūdzībām nav vērsies neviens iedzīvotājs, bet ir sniegtas vairākas konsultācijas.
Taču jautājumu un neskaidrību gadījumā PTAC ir gatavs sniegt informāciju un atbalstu, aicinot patērētājus zvanīt uz konsultāciju tālruni 65452554 vai rakstīt e - pastu uz adresi "pasts@ptac.gov.lv".
PTAC ir informējis arī Latvijas Apdrošinātāju asociāciju, norādot, ka nav pieļaujams, ka tiek atteikta atlīdzības izmaksa gadījumos, kad noteikti riski un to interpretācija ir nepietiekami izskaidroti.
Ja ir applūdusi patērētāja īpašumā esošā teritorija, kuras apdrošināšanas līgumā ir ietverts plūdu vai nokrišņu izraisītas applūšanas risks, PTAC aicina pārliecināties, vai apdrošināšanas līgums iekļauj plūdu, applūšanas risku segumu. Tad nepieciešams vērsties pie apdrošinātāja rakstveidā, iesniedzot visus prasītos pierādījumus.
Atteikuma gadījumā, nepiekrītot apdrošinātāja viedoklim, PTAC aicina vērsties Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombudā, kas ir patērētāju ārpustiesas strīdu risinātājs apdrošināšanas jomā. Savukārt gadījumā, ja patērētājam rodas aizdomas par netaisnīgiem līguma noteikumiem vai to piemērošanu - vērsties ar iesniegumu PTAC.
Pašlaik plūdu, kā arī nokrišņu radītu teritoriju applūšanas risku un to apdrošināšanas gadījumu iestāšanās apstākļus katrs apdrošinātājs savos līgumos definē individuāli, pēc saviem ieskatiem, taču polises izvēles un iegādes brīdī ir būtiski atbilstoši informēt patērētājus par riskiem, to specifiku un izņēmuma gadījumiem, skaidro PTAC.
Tāpat būtiski veidot patērētājam skaidrākus līguma noteikumus vienkāršākā un skaidri saprotamā valodā. Nepieciešams arī uzlabot informācijas pasniegšanas kvalitāti, nodrošinot pārskatāmu informāciju tīmekļvietnēs.
Arī patērētājiem ir svarīgi iedziļināties un izvēlēties sev piemērotāko apdrošināšanas veidu un riskus, tādēļ PTAC iesaka, iegādājoties apdrošināšanas pakalpojumus, vienmēr rūpīgi izlasīt un iepazīsties ar apdrošināšanas līguma noteikumiem. Neskaidros jautājumus un līguma noteikumus pārrunāt ar apdrošinātāju.
Tāpat PTAC aicina salīdzināt vairāku apdrošinātāju piedāvājumus. Atšķirties var ne tikai cena, bet arī citi apdrošināšanas pakalpojuma kritēriji - apdrošinātie riski, pašrisks.
Nepieciešams arī izvērtēt, kādus riskus nepieciešams apdrošināt un pārrunāt tos ar apdrošinātāju. Iestājoties apdrošināšanas gadījumam, nepieciešams iespējami drīz informēt par to apdrošinātāju.
Savukārt, atjaunojot apdrošināšanas polisi nākamajam termiņam, nepieciešams pārliecināties, vai nav mainījušies apdrošināšanas nosacījumi, vai nav klāt nākuši riski, kurus nepieciešams papildus apdrošināt.
PTAC aicina apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējus, izskatot pieteikumus, ņemt vērā, vai pirms līguma noslēgšanas patērētājiem bija sniegta pilnīga informācija par piedāvāto apdrošināšanu un tajā iekļautajiem riskiem, vai kāda būtiska informācija nav tikusi noklusēta un patērētājs pilnībā izpratis apdrošināšanas līgumā iekļauto risku būtību.
Jau ziņots, ka 28.jūlijā un 29.jūlijā Latviju piemeklēja vētra, kas nodarīja plašus postījumus.