Tāpat kā Tesla, arī "Volkswagen" un citi ražotāji, kas neslēpj savas ambīcijas elektroauto segmentā, ir ārkārtīgi jūtīgi pret agresīvo Ķīnas kompāniju ienākšanu. Analītiķi norāda, ka tādi Ķīnas ražotāji kā BYD un Nio veido arvien jaunus un lētus elektromobiļus un neatlaidīgi laužas Eiropā.
Vecajā kontinentā papildu spiedienu rada arī daudzi vietēji spēlētāji, sākot no "Stellantis" grupas zīmoliem, kas gatavojas tirgū laist mazizmēra elektromodeļus, un beidzot ar populārāko SUV ražotājiem. Viens no tiem ir Dienvidkorejas uzņēmums KGM, kas agrāk bija pazīstams ar nosaukumu "SsangYong".
Tas mūsu reģionā ir ievedis labi pazīstamā iekšdedzes modeļa "Torres" elektrisko versiju – "Torres EVX". Pārstāvot populāro kompakto krosoveru segmentu, tas izceļas ar bagātīgu aprīkojumu, ietilpīgu 73,4 kWh akumulatoru, kas ar pilnu uzlādi ļauj veikt 462 km, un cenu, kas sākas no 39 900 eiro.
Elektriskais SUV mazāk nekā par 40 tūkstošiem
Vēl pirms dažiem gadiem šī segmenta elektromobiļu cenas nekādi negribēja slīdēt zemāk par 50 000 eiro atzīmi. Taču, paplašinoties piedāvājumam, ražotājiem un tirgotājiem nācās pārskatīt šo sadaļu, turklāt tika ieviesti arī pirkšanas stimuli. Piemēram, Latvijā šogad tika pagarināts un pilnveidots atbalsts elektromobiļu pircējiem. Viņi arī turpmāk varēs saņemt 4500 eiro subsīdiju, bet, ja piecvietīgu auto iegādāsies daudzbērnu ģimene, atbalsta summa būs 6750 eiro.
"Vēl nesen elektroauto cena atbaidīja daudzus. Uzņēmumi rēķina mazliet citādi – tie ņem vērā pilna cikla izmaksas, turklāt šo automašīnu ekspluatācija ir ievērojami lētāka nekā iekšdedzes modeļiem. Tomēr ir skaidrs, ka pirmais psiholoģiskais slieksnis cilvēkam ir cena – vai tiešām ir vērts maksāt vairāk nekā par parastu auto?" saka žurnāla "Klubs auto" apskatnieks un Latvijas Gada auto žūrijas biedrs Toms Timoško.