Karstās vasaras dienās ne viens vien elektriskās automašīnas īpašnieks noteikti sev ir uzdevis jautājumu: vai akumulators izturēs stāvēšanu sastrēgumā, ja auto salonā darbojas gaisa kondicionētājs? Vācijas autokluba ADAC Landsbergas tehniskajā centrā pirms dažiem mēnešiem atklātajā laboratorijā eksperimentā noskaidrots, kas notiek ar akumulatoru, ja gaisa temperatūra aiz loga ir +38 grādi, bet mašīnas salonā darbojas dzesēšanas sistēma.
“Kad puse Vācijas dodas atvaļinājumā un arī cilvēki no kaimiņvalstīm ir ceļā, uz autoceļiem veidojas lieli sastrēgumi, un pat neliels traucēklis var izraisīt vairāku stundu ilgu stāvēšanu,” izdevumam “Der Spiegel” saka eksperts Dino Silvestro. Viņš vada ADAC testu nodaļu, kas ir vismodernākā elektromobilitātes laboratoriju ārpus automobiļu rūpniecības. Tajā transporta klubs uz veltņa testa stenda var simulēt elektromobiļu ikdienas situācijas dažādos klimatiskajos apstākļos.
Neatkarīgi no tā, vai runa ir par stāvēšanu un braukšanu ziemā, garām distancēm vasarā, braukšanu uz darbu vai ātru uzlādi aukstās naktīs – testi padara elektromobiļu un to akumulatoru darbību reproducējamu un salīdzināmu. Braucot ar elektromobili, mazāk pieredzējuši satiksmes dalībnieki dažkārt bažījas, kas notiks ar akumulatoru un tā darbības rādiusu.