Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) iepriekš intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka SM vēlas mēģināt pārdalīt SM rīcībā esošās ES fondu programmas, kurās var redzēt potenciālu risku, ka iepriekš plānotie projekti nerealizēsies. "Mēs skatāmies uz Atjaunošanas un noturības mehānisma finansējumu, kura investīciju termiņš ir 2026.gada beigas. Mēs skatāmies arī uz Kohēzijas fondu, kuram ir garāks investīciju posms, bet arī tur mēs saredzam atsevišķus projektus, kuros ir diezgan augsts neīstenošanas risks," sacīja ministrs.
Viņš norādīja, ka galvenokārt tie būtu dzelzceļa projekti, piebilstot, ka šajā gadījumā finansējums tāpat paliktu dzelzceļa infrastruktūrā.
LETA jau vēstīja, ka Eiropas Savienības (ES) finanšu perioda no 2021.gada līdz 2027.gadam trešajā uzsaukumā Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) apstiprinājusi finansējumu 346,1 miljona eiro apmērā "Rail Baltica" projekta īstenošanai Latvijā.
Finansējums paredzēts prioritāro "Rail Baltica" aktivitāšu realizācijai Latvijā. No kopējā piešķīruma projekta īstenošanai Latvijā 252 miljoni eiro piešķirti dienvidu posma (Misa-Lietuvas robeža) pamattrases būvniecībai un 38 miljoni eiro Skultes būvobjektam, kas kalpos kā būvniecības loģistikas bāze Latvijas pamattrases ziemeļu posmam Igaunijas virzienā.
Līdzfinansējums paredzēts arī dabasgāzes cauruļvada pārvietošanai posmā Vangaži-Misa un Iecavas augstsprieguma pieslēguma vietas izbūvei. Tāpat papildu finansējums piešķirts daļai no būvdarbu uzraudzības pakalpojumiem un būvniecības novērtējumiem, informē ministrijā.
Savukārt finansējumu nepiešķīra uzbēruma izbūvei no Rīgas lidostas virzienā uz centru un pārvadam pār Kārļa Ulmaņa gatvi,