No septembra Eiropas lidostās rokas bagāžā šķidrumu varēs pārvadāt tikai 100 mililitru iepakojumos

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Visās Eiropas lidostās no šī gada 1.septembra atgriežas prasība, ka rokas bagāžā esošā viena šķidruma iepakojuma maksimālais tilpums nevar pārsniegt 100 mililitrus, aģentūru LETA informēja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvji.

CAA skaidro, ka līdz šim atsevišķās Eiropas lidostās pamazām ieviesa jaunākās paaudzes rokas bagāžas pārbaudes sistēmas, kuru veiktspēja ļāva pasažieriem rokas bagāžā ņemt lielāka tilpuma šķidruma iepakojumus, tos neizņemot no rokas bagāžas.

Tomēr grozījumi Eiropas Savienības (ES) regulā paredz, ka no 1.septembra arī lidostās, kurās pieejamas jaunākās paaudzes rokas bagāžas pārbaudes sistēmas, turpmāk drīkstēs ņemt līdzi šķidruma iepakojumus ar maksimālo tilpumu līdz 100 mililitriem.

CAA vērš uzmanību, ka pasažieriem, kuru rokas bagāžas pārbaudi veiks ar jaunākās paaudzes sistēmām, netiks ierobežots maksimālais šķidruma iepakojumu skaits, proti, kopējais šķidruma apmērs rokas bagāžā drīkstēs pārsniegt vienu litru.

Rīgas lidostā ar jauno pārbaudes sistēmu ir aprīkota ātrās drošības pārbaudes līnija un ģimenes līnija, kā arī tranzīta pasažieru pārbaudes līnijas, tādēļ vairumam pasažieru līdzšinējā kārtība nemainās - rokas bagāžā var atrasties šķidrums, kur katra iepakojuma tilpums nepārsniedz 100 mililitrus un visi ievietoti vienā speciāli tam paredzētā plastmasas iepakojumā ar tilpumu viens litrs, informē CAA.

Aģentūra ir konstatējusi, ka daļa pasažieru bija iepazinusi jaunākās rokas bagāžas pārbaudes sistēmas priekšrocībām citās valstīs, tādēļ lidojumos uz Latviju rokas bagāžā līdzi ņēma lielāka tilpuma šķidruma iepakojumus.

Vienlaikus CAA atgādina, ka pasažieriem joprojām ir iespēja lielāka tilpuma šķidruma iepakojumus iegādāties pēc drošības kontroles un tos ņemt līdzi lidaparātā, kā arī pārvadāt reģistrētajā bagāžā, ja vien tie neatrodas aizliegto šķidrumu vai vielu sarakstā.

CAA atzīmē, ka ierobežojumus ievieš ar mērķi saglabāt nemainīgi augstu civilās aviācijas sistēmas drošību, turklāt tie ieviesti uz laiku, līdz jaunās paaudzes rokas bagāžas pārbaudes sistēmām tiks veikta papildu pārbaudes un sertifikācija.

CAA darbības mērķis ir īstenot valsts politiku un pārvaldi Latvijas gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības jomā, veicot civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošuma un civilās aviācijas drošības uzraudzību, kā arī uzraugot gaisa kuģu radītā piesārņojuma atbilstību vides aizsardzības prasībām.

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu