Apģērba un apavu grupā cenas mēneša laikā samazinājās par 5,1%. Galvenokārt vasaras sezonas apģērbu un apavu izpārdošanu ietekmē vidējais cenu līmenis gan apģērbiem, gan apaviem kritās par 5,3%.
Ar transportu saistītās preces un pakalpojumi mēneša laikā kļuva dārgāki par 0,9%, ko lielākoties ietekmēja degvielas cenu kāpums par 1,3%. Dīzeļdegvielai cenas palielinājās par 1,9%, benzīnam - par 0,5%, bet auto gāzei - par 2,1%. Sadārdzinājās arī pasažieru aviopārvadājumi un pasažieru pārvadājumi pa autoceļiem.
Dažādu preču un pakalpojumu grupā cenas mēneša laikā palielinājās par 3%. Galvenokārt akciju noslēgumu rezultātā dārgāki bija personīgās higiēnas preces un skaistumkopšanas līdzekļi.
Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu kāpums mēneša laikā bija mājokļa tīrīšanas un kopšanas līdzekļiem, kompleksajiem atpūtas pakalpojumiem, mājokļa īrei, farmaceitiskajiem produktiem, elektroenerģijai. Savukārt cenas samazinājās viesnīcu pakalpojumiem, mājokļa mēbelēm.
2024.gada jūlijā, salīdzinot ar 2023.gada jūliju, lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām bija pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem (+0,6 procentpunkti), alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem (+0,5 procentpunkti), ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem (+0,5 procentpunkti), veselības aprūpei (+0,3 procentpunkti), kā arī ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem (-2,2 procentpunkti).
Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 2,4%.
Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu šajā grupā gada laikā bija kafijai (+6,5%), olīveļļai (+37,9%), kā arī konditorejas izstrādājumiem (+5,6%). Dārgākas bija arī augļu un dārzeņu sulas (+12,9%), kartupeļi (+14,5%), siers un biezpiens (+3,1%), saldumi (+18,2%), šokolāde (+6,8%) un sviests (+8,7%). Cenas pieauga arī konservētām vai pārstrādātām zivīm un jūras velšu izstrādājumiem (+10,1%), mājputnu gaļai (+2,2%) un žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (+1,3%). Savukārt lētāki bija milti un citi graudaugi (-9,9%), cukurs (-14,6%), olas (-4,6%), kā arī piena produkti ( 2,5%).