Viņa skaidro, ka, saskaņā ar Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas sniegto informāciju, vidējais automašīnas oglekļa dioksīda (CO₂) izmešu daudzums Latvijā ir 134,5 g/km. Ceļojot ar autobusu ir iespējams vienlaicīgi pārvadāt vairākus pasažierus, tāpēc tiek emitēti tikai 27,8 g/km izmešu uz vienu pasažieri, liecina "FlixBus" 2023. gada vides, sociālās un korporatīvās pārvaldības datu ziņojums.
Kostjukova piebilst, ka aptuveni 700 kilometrus garajā braucienā no Rīgas uz Varšavu CO₂ izmešu daudzums automašīnai vienā virzienā ir aptuveni 94 kg, bet, braucot ar autobusu, vien 19 kg. Tas nozīmē, ka, ceļojot ar autobusu, CO₂ izmešu līmenis ir 5 reizes mazāks, nekā ceļojot ar automašīnu.
""FlixBus" mērķis ir līdz 2040. gadam Eiropā piedāvāt oglekļa ziņā neitrālus ceļojumus, investējot bezemisiju autobusos. Tomēr, manuprāt, pirmais solis ceļā uz videi draudzīgāku ceļošanu ir apzināties, ka, izvēloties sabiedrisko transportu, mēs ievērojami samazinām CO₂ izmešu daudzums," atklāj Kostjukova.
Izmaksas un ietekme uz vidi, ceļojot no Rīgas uz Tallinu
Uz tuvāku galamērķi, kā Tallina, brauciena laiks ir tikai 4 stundas un 30 minūtes. Šāds brauciens ar "FlixBus" vienā virzienā vienam cilvēkam izmaksā, sākot no 11 eiro, bet, ceļojot ar automašīnu, - aptuveni 50 eiro, aprēķināts "Calkoo". Brauciens no Rīgas līdz Tallinai ir aptuveni 315 km, un CO₂ izmešu daudzums vienā virzienā, braucot ar privāto automašīnu, ir aptuveni 42 kg. Tikmēr, ceļojot ar "FlixBus", tie ir deviņi kilogrami izmešu jeb piecas reizes mazāk nekā privātajam auto.