Kā pārliecināties, ka tūrisma operators ir uzticams?
1. Pārbaudi, vai pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts Patērētāju tiesību aizsardzības centra tūrisma pakalpojumu sniedzēju datubāzē un kāds ir tā nodrošinājuma apjoms – vēlams, lai tie būtu vismaz 50 tūkstoši eiro, norāda I. Kavaca.
2. Noskaidro, vai uzņēmums ir ALTA biedrs – dalība asociācijā arī norāda, ka komersants ir nopietns tirgus dalībnieks.
3. Izpēti tūroperatora reputāciju – palasi atsauksmes ne tikai operatora mājaslapā, bet arī, piemēram, medijos, Google atsauksmēs, sociālajos tīklos, vietnē sudzibas.lv, dažādās Facebook ceļotāju vai vecāku grupās un citviet. Ja redzi, ka sliktu atsauksmju ir daudz, tad labāk šo pakalpojumu sniedzēju neizvēlies.
4. Kritiski izvērtē piedāvājumu un tā cenu – ja cena šķiet neticami zema, salīdzinot ar citiem līdzīgiem piedāvājumiem, tad, visticamāk, šis nebūs drošs variants. I. Kavaca iesaka arī pievērst uzmanību tam, kas ir iekļauts cenā, piemēram, ja nav norādīts, ka cenā iekļauta viesnīca, tad jāsaprot, kur paredzēta nakšņošana? Vai plānots vairākas naktis gulēt autobusā un vai tas vecākiem un pašam bērnam šķiet pieņemami?
Kā sagatavoties negaidītām situācijām?
Pat ja vecāki ir veikuši rūpīgu izpēti un izvēlētais operators šķiet drošs un uzticams, tāpat ieteicams jau laikus padomāt par neparedzētām situācijām. “Dodoties uz ārzemēm, iesaku iedot bērnam līdzi skaidru naudu, lai būtu iespēja nepieciešamības gadījumā iegādāties pārtiku, transporta biļeti vai noīrēt viesnīcu. Pārliecinies, ka bērna mobilais telefons būs sazvanāms valstī, uz kuru viņš dosies, turklāt atgādini, ka telefona lādētājam jābūt pa rokai. Ja bērns nezina tavu telefona numuru no galvas, tad ir laiks to iegaumēt! Vai arī pierakstīt uz rokas, neaizmirstot par +371,” iesaka Reinis Bērzkalns.