Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Noskaties 650 zirgspēku dzirksts. Ar ko izceļas "Hyundai Ioniq 5 N"?

Foto: Ekrānuzņēmums no video

"Hyundai Ioniq 5 N" ir satriecošs dizains, divi elektromotori un 650 ZS jauda. Paātrinājums līdz simtam - tikai 3,5 sekundes, cena - 78 900 eiro. Tāds "Hyundai" vēl nav redzēts, un raidījums "TV Autoziņas" to izmēģina kopā ar "Skandi Motors".

No ārpuses redzams tikai aerodinamisko spoileru un spliteru komplekts, kā arī paplašinātas arkas. Tās maskē palielinātu riteņu atstatumu. N modelī viss, ieskaitot virsbūvi un palīgrāmjus, ir pastiprināts. Amortizatori, piekares sviras, stabilizatori un, protams, bremzes - viss ir citāds nekā "Ioniq 5".

Lai to visu savaldītu, ar parastu stūri un diviem pedāļiem vien ir par maz. Uz N modeļa stūres atrodamas veselas četras dažādu režīmu pogas. Augšējā kreisā pārslēdz parastos braukšanas režīmus, kamēr otra - sarkanā - aktivizē "N Grin Boost" funkciju.

Viena no divām N pogām zemāk ļauj lēkāt starp paša braucēja saliktajiem regulējumu komplektiem. Vienā no režīmiem pieejams arī sintētisks skaņas celiņš, kas imitē iekšdedzes dzinēja apgriezienus, atduri ierobežotājā un pat "šāvienus" neesošajā izpūtējā.

Pilota acu priekšā ir arī motoru un baterijas temperatūra, kuras kontrolei jau atkal veltīta atsevišķa sadaļa. Sporta sēdekļiem ir gan apsilde, gan ventilācija, taču regulēšana ir manuāla. Diemžēl tas neattiecas uz paceles daļu, ko dažkārt gribētos nolaist zemāk. Nemaz nepārsteidz, ka pats jaudīgākais Ioniq 5 būvēts uz 800 voltu platformas. Taču šoreiz tā nepieciešama nevis lielākai sniedzamībai, bet gan pēc iespējas ātrākai uzlādei.

Pēc 20 minūtēm trasē pie attiecīgas jaudas lādētāja "Ioniq 5 N" bateriju tajās pašās 20 minūtēs var uzlādēt nākamajai sesija trasē. Un - trakais elektromobilis aprīkots ne tikai ar starta palaišanas sistēmu, bet arī īpašu drifta režīmu.

Vienlaikus pārsteidz amortizācija, kas nebūt nav ekstrēmi cieta. Treknu punktu izlādes orģijai pieliek virtuālā pārnesumkārba. Ja gribas, tad lāpstiņas zem stūres rekuperācijas vietā šķin ātrumus, kas šķiet gluži kā īsti. Ja līdz šim ideja par "Hyundai N" modeli bez iekšdedzes dzinēja šķita šaubīga, tad "Ioniq 5 N" pierāda, ka tā nebūt nav.

Uz augšu