Lai gan Eiropas Savienība (ES) cenšas cīnīties pret Ķīnas elektrisko automobiļu negodīgo subsidēšanu un jūlijā noteica papildu pagaidu muitas nodevas līdz pat 38% apmērā, Ķīna šādam lēmumam zināmā mērā jau bija sagatavojusies un drīzumā sāks elektromobiļu ražošanu Eiropā – sadarbībā ar Eiropas automobiļu ražotāju “Stellantis” uzbūvētajā rūpnīcā Polijā.
Ķīnas autobūves nozare sākusi jaunu ekspansiju Eiropā, izmantojot rūpnīcu, kas atrodas tikai 600 kilometrus uz austrumiem no Berlīnes, šonedēļ vēsta laikraksts “Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ). Polijas dienvidos, Silēzijas vojevodistes pilsētā Tihi jau veiksmīgi darbojas “FIAT” autorūpnīca, kā arī “Opel” dīzeļdzinēju ražotne, bet tagad Nīderlandē reģistrētā daudznacionālā automobiļu ražošanas korporācija “Stellantis” kopā ar sadarbības partneriem no Ķīnas Polijā izgatavojusi pirmos miniatūrā Ķīnas elektromobiļa “Leapmotor T03” pirmssērijas eksemplārus. Kaut arī šis auto patiešām ir ļoti maziņš – tā platums ir tikai 1,65 metri, tas ir pagrieziena punkts Ķīnas strauji augošās autobūves nozares internacionalizācijā, kas kļuva iespējama, tikai pateicoties aktīvam Eiropas ražotāja “Stellantis” atbalstam, apvienojot spēkus ar ķīniešiem.