E.Siliņa: Nu, ja jūs sakāt, ka valdībai nav kādu lēmumu, tad es gribu saprast, kādus lēmumus mēs neesam pieņēmuši …
K.Briškens: tā loģiskā ķēde.. Es nevainoju to, ka mums nav lēmumu, es vienkārši saku, ka tas ir tas iemesls, kāpēc mēs neesam varējuši nofinalizēt mūsu dzelzceļa portfeli. Tas ir objektīvs iemesls (..)
Satiksmes nozarē iestrēgušo naudu gatavas pārņemt citas ministrijas, piemēram, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, vai Ekonomikas ministrija. Un kavēšanās radījusi ne vienu vien skarbāku domapmaiņu valdībā. Koalīcijā esošā ZZS valde izplatījusi paziņojumu, norādot, ka tā politisku atbalstu “Rail Baltica” tālākai realizēšanai sniegs, kad būs skaidras atbildes, kā to finansēt.
“Manuprāt, būtu nepareizi vienkārši šādā veidā turpināt virzīties uz priekšu. Šī pozīcija, es ļoti ceru, mazliet sapurinās attiecīgo ministriju un piespiedīs nākt ar tādiem skaidrākiem redzējumiem par kopējo ainu, kādā veidā šis projekts varētu tikt virzīts tālāk,” saka ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).
Septembra sākumā uz valdības galda būtu jānonāk arī izmaiņām “Rail Baltica” likumā. Tajā beidzot tiktu precīzi noteikts, kādi lēmumi kādā līmenī ir saskaņojami.
Satiksmes ministrijas uzdevumā drīzumā plānots audits par “Eiropas dzelzceļa līniju” slēgto Rīgas Centrālās stacijas un lidostas stacijas būvniecības līgumu vadību, kā arī novērtējums par to, kā "RB Rail" vadījis projektēšanas līgumus.