Izglītības ministre spriež, ka šī projekta pirmā gada rezultāti, īpaši Latgales reģionam, tiešām nav iepriecinoši. “Es zinu,” viņa saka par rezultātiem. “Tie ir ļoti slikti, jo tas pirmā gada uzstādījums bija Kurzemes un Latgales reģioni. Un tas pirmais secinājums ir, ka šobrīd, uzrunājot konkrētos cilvēkus abos reģionos, ir ļoti grūti. Un tas man liek domāt par vēl kādu risinājumu, kādā veidā nodrošināt Latgalei vairāk skolotāju. Un te, iespējams, būs jādomā arī par kādiem atalgojuma koeficientiem, kas ir šobrīd vienkārši domāšanā, kā tad mēs varam piesaistīt cilvēkus, ja mums pietrūkst šo cilvēku.”
RTU, kas šobrīd ierīko mācību laboratorijas, lai arī šīs programmas dalībniekus apmācītu praktiskiem eksperimentiem, gan uz jauno pasākumu liek cerības, jo ir ieinteresēta piedalīties jauno pedagogu sagatavošanā. RTU studiju prorektore Elīna Gaile-Sarkane skaidro, ka RTU izjūt skolu izglītības rezultātu. “Un mēs kā universitāte darām visu, ko varam, kas ir mūsu spēkos, lai mēs varētu sagatavot jauniešus tieši STEM jomās jau skolās, jo mēs esam ieinteresēti savā studējošo lokā redzēt tos, kuri nākotnē var būt inženieri un kuriem ir šīs matemātikas fizikas un citu STEM jomu zināšanas.”
Studentu vairāk, bet vācu valodā – viens
Papildu pasākumi gan jebkurā gadījumā ir tikai ielāps, un pamats ir jauno skolotāju izglītošana augstskolās. Tur šogad dubultots budžeta vietu skaits. Latvijas Universitātē secina, ka tas devis rezultātu. “Ar šī gada uzņemtajiem mēs visticamāk visas samilzušās problēmas neatrisināsim, bet kā piemēru varu teikt, ka angļu valodā mēs esam uzņēmuši 53 no iepriekšējā gada 23, matemātikā 33, kur iepriekšējā gadā bija padsmit. Tāpat ir palielinājies skaits arī citās jomās, gan ne tik lielā mērā, bet dizainā un tehnoloģijās ir 26 skolotāji, kas arī tā iepriekš nebija,” stāsta Daniela. Viņa gan piebilst: “Ir jomas, kurās tā problēma nav atrisinājusies. Piemēram, vācu valoda. Vācu valodas skolotājs pieteicās viens. Nu, līdz ar to tas jau gan nav nekas palīdzošs.”