Daudzi noteikti atceras laiku pirms pārdesmit gadiem, kad savus ziedu laikus piedzīvoja kāds specifisks biznesa modelis. Cilvēkus aicināja uz dažādām “konferencēm” un par dalību tajās piedāvāja bezmaksas pusdienas restorānā un dāvanas. Atlika tikai noklausīties stundu garu uzrunu.

Uzrunas beigās izrādījās, ka pie sasolītajiem labumiem var tikt, vienīgi iegādājoties kaut kādus produktus. Bet tie produkti bija riktīgi labi un visiem iekārojami, tāpēc tos varēja pārdot tālāk saviem draugiem, radiem un kaimiņiem. Un, ja arī viņi šos produktus sāks pārdot tālāk, tad vispār drīz vien varēs peldēties naudā.

Laiks gājis uz priekšu, bet šis lieliskais biznesa modelis nekur nav pazudis – joprojām atrodas apķērīgi uzņēmēji, kas spēj nopelnīt sev miljonus uz tā rēķina, ka citi cilvēki bez samaksas par darbu tirgo viņu produktus. Protams, mūsdienās tam nepieciešama nedaudz gudrāka un atraktīvāka pieeja, tāpēc jāprot savu produktu bezmaksas darbiniekiem pārdot vēl labāk. Produktiem nepieciešami arvien labāki stāsti un spēcīgāki oratori.

Viens no šādiem biznesiem ir arī uzņēmums “Zinzino”, kurā kā “neatkarīgais partneris” iesaistījusies arī latviešu uzņēmēja, mūzikas menedžere un viena no mūzikas ierakstu kompānijas "Mikrofona Ieraksti" dibinātājām Elita Mīlgrāve.

Vispirms, lai mūsu juristam nebūtu lieku problēmu, pateikšu tā – “Zinzino”, protams, nedara pilnīgi neko nelegālu. Tas ir pilnīgi normāls uzņēmums. Nekādā gadījumā neteikšu, ka viņu darbībai ir kāda konkrēta shēma. Bet, ja es to teiktu, tad šai shēmai būtu saistība ar kādu no septiņiem pasaules brīnumiem. Un es nerunāju par Babilonas gaisa dārziem vai Artemīdas templi.