Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas šodien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) un deputāta Gata Liepiņa (JV) priekšlikumus, precizējot elektroskrejriteņa, mopēdu un trolejbusa definīciju. Uz otro lasījumu paredzēts precizēt arī velorikšanas definīciju.
Ceļu satiksmes likumā atkal plāno precizēt vairākas definīcijas
SM rosināja definīcijā iekļaut, ka jaudas un ātruma ierobežojumi neattiecas uz elektroskrejriteņiem, kas tiek reģistrēti izmantošanai bruņoto spēku, civilās aizsardzības ugunsdzēsības dienestu, sabiedriskās kārtības uzturēšanas dienestu, neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un robežsardzes vajadzībām.
Saeimas juristi un deputāti pauda, ka katru reizi, kad tiek skatīti kādi grozījumi Ceļu satiksmes likumā, tiek grozīta elektrokrejriteņa definīcija. ''Vai šī ir pēdējā reize?'' vaicāja parlamenta Juridiskā biroja pārstāvis.
Satiksmes ministra padomnieks Jānis Meirāns atbildēja, ka tā ''pilnīgi noteikti nav pēdējā reize'', jo industrija ļoti ātri attīstās un mēģinājumi to regulēt turpināsies.
Tāpat komisijas dalībnieki interesējās, vai minētajām grupām, piemēram, medicīniskās palīdzības dienestam ir elektroskrejriteņi pienākumu veikšanai. Meirāns atbildēja, ka ministrija mēģina paredzēt, ka iespējams pēc gada elektroskrejriteņi varētu būt visiem dienestiem.
Pašvaldības policijas pārstāvis precizēja, ka jau patlaban Nacionālo bruņoto spēku struktūrām ir Latvijā ražoti jaudīgi elektroskrejriteņi, kurus tie izmanto.