"Ņemsim par piemēru jau pieminēto KGM Torres EVX. Tā cena ir pievilcīga: ar valsts atbalstu – nepilni 40 tūkstoši eiro. Šajā segmentā būs grūti atrast lētāku tik daudzpusīgu elektrisko SUV. Taču ar to nepietiek, jo jāņem vērā zīmola reputācijas faktors, kas ietekmē tālākpārdošanas vērtību. Tāpēc ražotājam bija jāpiedāvā kaut kas unikāls salīdzinājumā ar konkurentiem – un tas izrādījās Torres EVX komforts.
Braucot pa nelīdzenu segumu, piemēram, salāpītu šoseju vai grants ceļu, kādu mums Latvijā netrūkst, EVX balstiekārta sekmīgi pārvar lielāko daļu izaicinājumu. Varbūt tas nav tik precīzs un atsaucīgs kā "Volkswagen", taču ar grūtībām tiek galā godam.
Gandrīz visiem šīs klases modeļiem balstiekārta ir stingrāka un gaita cietāka, ko daļēji var izskaidrot ar lielizmēra diskiem. Tas jūtami pasliktina komfortu garākos braucienos. Ja nerunājam par premium klasi, tad šādu komforta līmeni var sastapt reti. Iespējams, vienīgais analogs ir "Citroen"," saka Raimonds.
Eksperts piebilst, ka arī pēc nobraukšanas no asfalta uz sliktāku ceļu Torres EVX atstājis labu iespaidu gan vadāmības, gan komforta ziņā, tāpēc tas varētu būt lieliska izvēle cilvēkiem, kam nepieciešams ērts elektroauto arī sarežģītākam apvidum. Tā varētu kļūt par šī modeļa unikālo iezīmi, jo šajā cenu kategorijā tirgū būtībā tam konkurentu nav.
Vai ar šiem trumpjiem pietiek, lai izdzīvotu?
Tās nav vienīgās šī tirgus jaunpienācēja stiprās puses. KGM no konkurentiem atšķiras arī ar 8 gadu jeb viena miljona kilometru akumulatora garantiju. Šī pārliecība izriet no tā, ka uzņēmums izmanto akumulatorus no BYD – no liela, moderna, pasaulē labi zināma elektroauto akumulatoru ražotāja.