Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Noskaties Daudzvirzienu ceļš zaļākai nākotnei. Pirmais kontakts ar "Toyota" alternatīvajām piedziņām

Foto: Ekrānuzņēmums no video

"Toyota" ir hibrīdpiedziņas pionieris, taču nesnauž arī citu enerģijas un piedziņas veidu izpētē. "Toyota multipath - way" pasākumā Francijā pirmo reizi ieraudzījām degvielas šūnu pikapus un citus nākotnes transportlīdzekļus, kā arī vērienīgo ieguldījumu motosportā ar "Toyota Gazoo Racing" nodaļām.

"Toyota" to sauc par daudzvirzienu ceļu, kurā netiek smādēta nedz elektromobilitāte, nedz ūdeņradis, nedz arī sintētiskās degvielas. Kas zina, kura veida un no kā iegūta enerģija galu galā kustinās autotransportu pēc desmit, divdesmit un piecdesmit gadiem? Skaidrs ir viens - automašīnas būs vajadzīgas, tostarp arī darba zirgi pikapi, no kuriem vismaz Eiropas tirgū vairums ražotāju ir novērsušies.

Elektriskais darba "rūķis" "Toyota Hilux" - elektriskā "Hilux" prototips pagaidām var nobraukt ap 200 km. Pārejas posms uz elektrisku pikapu ir pēc izskata pavisam parasts "Hilux", kurā standarta dīzelis savienots ar vieglā hibrīda sistēmu - vieglajos kravas auto pagaidām reti sastopams jeb, ja godīgi, vispār neredzēts risinājums.

"Toyota" sola tādu "Hilux" palaist tirdzniecībā jau nākamgad. Bet pikapam ar ūdeņraža simboliem uz durvīm līdz pirmizrādei vēl tāls ceļš ejams. "Fuel cell" jeb degvielas šūnu modelī, kur ūdeņraža un skābekļa reakcijā radītā elektroenerģija griež riteņus, konstrukcija, kas smagi karājas zem pikapa vēdera, liek domāt par palielinātu svaru. Taču "fuel cell Hilux" sver 2,2 tonnas - tikpat, cik parasts dīzelis.

Sniedzamība ir 600 km. Tomēr ūdeņraža pikapam ir viens būtisks trūkums, un tā pat nav cena. Tam ir tikai pakaļējo riteņu piedziņa, jo pilnpiedziņai, kaut elektriskai, pagaidām nav vietas.

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Uz augšu