Iekšlietu ministrija līgumu nelauza, jo - pēc amatpersonu teiktā, var secināt, ka tai pietrūcis kompetences un zināšanu, lai to izdarītu. Vēlme to darīt gan esot bijusi. “Ja mēs nonākam līdz decembrim, tad tas saistās acīmredzot ar “Igates” pretošanos un tika pieņemts likums, jo laikā, kad es jau biju iekšlietu ministrs, tas notika tādā normālā atmosfērā - izvērtēšana notiek un visi tur piedalījās, protams, ka mēs neviens netikāmies ne ar “Igati”, ne ar kaut kādiem citiem, un neuzklausījām, tie visi bija eksperti,” saka bijušais iekšlietu ministrs Māris Kučinskis (AS).
Daļa uzbūvētā ieaugusi zālē, bet citviet uzbūvēto lieto. Valsts robežsardzes priekšnieks Guntis Pujāts saka, ka “robeža ir jāsargā un infrastruktūra ir jālieto. Attiecīgi, protams, kā no būvniecības viedokļa process ir sākts, process ir jānoslēdz. Ja ir uzbūvēts atbilstoši, tātad ar nodošanu ekspluatācijā, novēršot kādus trūkumus. Ja absolūti neatbilstošs, tad, iespējams, jādemontē, jānojauc.”
Piemēram, Valsts kontroles ziņojumā 2020. gadā bija norādīts, ka izbūvēto šķeldas taku sadalīšanās laiks ir no trim līdz pieciem gadiem. “Valsts nekustamie īpašumi” uzsākuši atkārtotu auditu, kas vēl nav pabeigts. “Jā, nu pašlaik jau mēs joprojām vērtējam faktisko situāciju dabā, kas ir izbūvēts vai nav izbūvēts,” saka VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.
“Igates” pārstāvji intervijai nepiekrita. Uzņēmums rakstiskās atbildēs norāda uz to, ka jau no 2019. gada vēlējušies un bijuši gatavi sadarboties ar visām iesaistītajām pusēm, lai izbūvēto nodotu ekspluatācijā. “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””: “Sabiedrība var apstiprināt, ka, kopš brīža, kad jaunu tiesību aktu izstrādes rezultātā atbildība par infrastruktūras izbūves uz valsts robežas ir nodota VAS “Valsts nekustamie īpašumi”, ir organizētas darba grupas un to ietvaros notikušas vairākas sanāksmes ar mērķi rast tiesisku risinājumu izbūvētās infrastruktūras nodošanai ekspluatācijā. Diemžēl līdz pat šim brīdim nekādas vienošanās par šo jautājumu nav panāktas. (..)”