Ir jāmaina domāšanas veids, un no pārbaudes darbiem skolēniem nav jābaidās. Turklāt jaunā vērtēšanas sistēma, kura liedz iespēju tos pārrakstīt, paredz, ka katrs nākamais vērtējums var būt vērtīgāks par iepriekšējo, TVNET raidījumā "Pulss" pauda Valsts izglītības satura centra Izglītības satura departamenta direktore Diāna Šavalgina. Jauniešiem par to domas dalās, atzina Murjāņu Sporta ģimnāzijas skolotāja Māra Ozola.
Abonentiem
"Šis nav apvērsums." VISC skaidro, kāpēc skolēni vairs nevar pārrakstīt darbus (14)
Raidījumā izskanējis:
- Kāds ir skolēnu un skolotāju viedoklis par liegto iespēju pārrakstīt darbus?
- VISC: Ar šo vērtēšanas pieejas maiņu mēs gribam mainīt domāšanu!
- Jauns modelis: katrs nākamais vērtējums, kas iekļauj iepriekšējās zināšanas, var būt vērtīgāks; kā vērtējums gada beigās – arī nozīmīgāks.
- Summatīvie un formatīvie vērtējumi – "nav apvērsums un nav nekādas radikālas pārmaiņas," pārliecināti ierēdņi.
- Kā izmērīt, ka šī pieeja darbojas? Ir viens svarīgs kritērijs!
- Par izkritušajiem centralizētajos eksāmenos – "vai tiešām mūsu mērķis vienmēr pēc pamatskolas ir vidusskola? Vai tas ir adekvāti?"
Video vairs nav pieejams.