Laikā, kad Eiropas autoražotāji ir spiesti konkurēt ar strauji augošajiem Ķīnas uzņēmumiem, bet Vācijas auto gigants “Volkswagen” (VW) dod nepārprotamus mājienus par ražošanas sašaurināšanu un darbinieku atlaišanu, žurnāls “Der Spiegel” aprakstījis kādu pagājušā gada vasarā notikušu negadījumu, kas, domājams, nevairo uzticību jaunajām tehnoloģijām un elektriskajām automašīnām. Runa ir par šķietami sīku sadursmi, kurā iesaistīta tieši VW markas automašīna un kurā ražotāja apgalvojumi par negadījuma iemesliem ir pretrunā vadītājas sniegtajām liecībām. Kuram no abiem ticēt, lai paliek katra paša ziņā, taču skaidras atbildes vēl joprojām tiek meklētas.

Simonas Štolcas pēdējais brauciens ar elektrisko automobili VW ID.3 kādā krustojumā pēc nobraukšanas no lielākas autostrādes beidzās ar ietriekšanos pa priekšu braucošajā auto. Varētu domāt, ka tas ir klasisks negadījums, kad tiek sajaukti bremzes un gāzes pedāļi, taču autovadītāja, kas ir programmēšanas eksperte un ilgus gadus pati darbojusies ar informācijas sistēmām automobiļu nozarē, ir pārliecināta, ka šajā vasaras dienā nebija vainīga.

“Es mēģināju bremzēt, bet biju bezspēcīga,” izdevumam stāsta 41 gadu vecā sieviete. Par laimi, neviens šajā negadījumā necieta.

Automašīnas, kas brauc pašas un kuras vairs nevar kontrolēt, – tas izklausās pēc zinātniskās fantastikas scenārija, taču tas, ko piedzīvoja Simone Štolca, šķiet, notiek arvien biežāk. Elektrisko automobiļu vadītāji interneta forumos ziņo par līdzīgu pieredzi. Eksperti šos incidentus uztver nopietni. Automobiļu klubs ADAC cenšas noskaidrot negadījuma iemeslus.