Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Noskaties Radīts Zviedrijā, bet dzimis Amerikā. Pirmais brauciens ASV ar elektrisko "Volvo EX90"

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

"Volvo EX90" ir lielizmēra elektriskais krosovers, kas ražots ASV. Raidījums "TV Autoziņas" ar to iepazinās Kalifornijā. 100% elektriskais premium krosovers ar līdz pat septiņām sēdvietām ir līdz šim lielākais zviedru firmas elektroauto, un to ražo Volvo aizokeāna rūpnīcā Ridževilā, turpat, kur sedanu "Volvo S60".

"Volvo EX90" lakonisko salonu veido glīti apdares materiāli. Vienīgā poga domāta skaļuma regulēšanai, viss pārējais iestatāms caur centrālo ekrānu gluži kā Teslā - tostarp arī stūres augstums un spoguļi.

Sēdekļa regulēšanai atstāts viens daudzfunkciju kloķis agrāko trīs vai četru vietā. Gan ar septiņām, gan sešām sēdvietām Otrajā rindā ir ļoti ērti, un katra no trim sēdekļa daļām ir pabīdāma atsevišķi.

Tonētais panorāmas jumts nav nedz aizklājams, nedz pilnībā aptumšojams, un Volvo aizmirsis apgādāt "EX90" ar rokturīšiem virs durvīm. Ja sadomāsit ierāpties trešajā rindā, tad nesalīdzināmi elegantāk šo vingrinājumu ļaus izpildīt "Volvo EX90" versija ar sešiem sēdekļiem.

Atsevišķi krēsli otrajā rindā sniedz pirmās klases komfortu, atvieglo iekļūšanu papildrindā un ļauj izbaudīt "Bowers & Wilkins" audiosistēmas jaunāko veikumu. No nākamā gada to varēs papildināt ar īpašu skaņas procesoru, kas izstrādāts kopā ar leģendāro "Abbey Road" ierakstu studiju Londonā.

Par automašīnas dinamiku sūdzēties nevar, jo "Performance" modelim ir 517 ZS. Divi elektromotori "EX90" ir neatkarīgi no jaudas, taču paātrinājums zem 5 sekundēm - tikai Performance modelim. Ir iespēja ieslēgt "Performance AWD" režīmu, kurā elektromobilis vienmēr startē ar abiem elektromotoriem.

Kaut kur paslēpies arī bezceļa režīms, bet aktīvajai balstiekārtai iespējami tikai divi regulējumi - mīkstais un cietais. Tāpat ir arī stūrei. Pateicoties superbieziem sānstikliem, "Volvo EX90" ir viens no klusākajiem elektromobiļiem, ar kādu gadījies braukt. Nekādu rekuperācijas sviru zem stūres. Vadīt elektrisko plūsmu palīdz viena pedāļa braukšanas funkcija, neaiztiekot bremzes.

Reālais patēriņš ir 36 kWh uz 100 jūdzēm, tātad ap 22 kWh uz 100 km. 107 kWh baterija sola 500 - 600 km sniedzamību, kas arī palīdzēs attaisnot iespaidīgo cenas diapazonu 100 000 eiro reģionā. Bet, tā kā "Volvo EX90" ir septiņvietīgs, tam pagaidām nav tiešo konkurentu, jo "Mercedes EQS" SUV ir daudz dārgāks, bet "KIA EV9" nav "premium" produkts.

Par pārējo varēsim spriest novembrī, kad amerikāņu zviedrs sasniegs Latviju.

Uz augšu