“Es uzskatu, ka, ņemot vērā to projektu tālāku evolūciju, šis nav nekāds luksusa variants, kas šobrīd, - tās ir normālas funkcionalitātes gan tehniskā līmenī, gan attiecībā uz drošības nosacījumiem, gan attiecībā uz, piemēram, kustības vadības un signalizācijas sistēmām (..) Mums ir jānodrošina, lai šī infrastruktūra nestu mums pēc iespējas labāku atdevi, tāpēc, teiksim, šāda veida integrēti pasažieru, tai skaitā bagāžas, risinājumi, ņemot vērā, ka mums tiks savienotas ne tikai Rīgas lidosta, bet arī pārējās Baltijas reģiona lidostas, tas ir tāds normālais pakalpojumu līmenis, ko ir iespējams šobrīd ieviest, lai nākotnē visi mūsu pasažieri no tā gūtu labumu nevis vienu vai desmit gadus, bet ļoti garā ilgtermiņā,” tā 2023. gada 10. novembrī intervijā raidījumam “de facto” sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Bagāžas pārsūtīšanas telpas varētu izmantot, tikai pilnībā pabeidzot Centrālās stacijas ēku - tostarp ziemeļu daļu, ko vēl nav sākts būvēt, un nav zināms arī, kad tas notiks. Tāpat kā tas, kad pabeigs starptautiskās stacijas Igaunijā un Lietuvā, kur plānota līdzīga funkcija.
Satiksmes ministrija norāda, ka tagad tiek analizēts “izbūvētās infrastruktūras alternatīvais lietojums gadījumā, ja jaunās prognozes neapstiprinās šī pakalpojuma pieprasījumu.”
Plānojot tālāku “Rail Baltica” attīstīšanu, šobrīd tiek meklēti dažādi veidi, kā ietaupīt. Pārskatot projektu, secināts, ka, piemēram, ir ieplānotas nesamērīgas prasības trokšņu slāpēšanai - vilciens cauri Latvijai ietu, pasažieriem pat neredzot ainavu.