Viņš skaidro – ievērot 20-80% izmantošanas koridoru ir gan ērtāk, gan ilgtermiņā labvēlīgāk baterijai. "Piemēram, es ceļā no mājām uz darbu izmantoju 8–10% baterijas jaudas. Atbraucot uz darbavietu, pieslēdzu auto pie mazjaudas lādētāja un pusdienlaikā atkal atvienoju. Daudzi uzskata, ka lieljaudas jeb ātrās uzlādes iekārtas ir labākas – palīdz ietaupīt laiku, 20 minūtes un gatavs, bet no automašīnas ilgtermiņa "labsajūtas" viedokļa ikdienā jāiekļauj dažādība. Arī pašiem ir ērtāk, ja nav pēc pusstundas jāskrien mašīnu atvienot no lādētāja. Nupat jau Latvijā netrūkst iespēju dažādot savu uzlādes pieredzi," iesaka eksperts.
Mīts nr. 3: baterija ziemā sasals vai vasarā pārkarsīs, un beigas būs.
Ziemas salā elektroenerģijas patēriņš, visticamāk, palielināsies, bet tā notiek ar jebkuru auto – arī ar iekšdedzes dzinēju, atgādina eksperts.
"Zemākas temperatūras ietekme uz mašīnas efektivitāti realitātē ir ļoti līdzīga gan elektroauto, gan mašīnai ar iekšdedzes dzinēju, proti, pie -7 grādiem energoefektivitāte samazināsies pa apmēram 15%. Tiesa gan, ja elektroauto vadītāji neefektīvi izmantos klimata kontroles funkcijas, tad enerģijas efektivitātes samazinājums elektriskiem transportlīdzekļiem var būt lielāks. Toties modernie elektroauto paliek aizvien gudrāki arī klimata kontroles ziņā un, attīstoties tehnoloģijām, zemo temperatūru ietekme uz elektroauto energoefektivitāti samazināsies vēl vairāk," skaidro Treņins.
Papildus elektroauto skeptiķi mēdz norādīt uz to, ka, stāvot ārā aukstumā, elektroauto arī zaudēs enerģiju. Šim uztraukumam arī nav pamata. "Piemēram, es, dodoties Ziemassvētku atvaļinājumā, esmu atstājis savu auto lidostas stāvvietā zem biezas sniega segas -15 grādu salā. Atgriežoties pēc divām nedēļām, baterija bija pazaudējusi mazāk par 2% nobraukuma," saka Treņins.
Savukārt karstumā baterijai nepatīk uzsilt vairāk par 25 grādiem, bet vairumam mūsdienu elektroauto ir pietiekami gudras dzesēšanas sistēmas – tiklīdz apstākļi iziet ārpus komforta zonas, mašīna pati nodrošina baterijai optimālus apstākļus.
"Elektroauto kā tehnoloģija vēl nebūt nav sasniegusi savus izcilības griestus, un domāju, ka jau tuvāko gadu laikā redzēsim būtiskus uzlabojumus un pavērsienus tās attīstībā. Taču jau tagad elektroauto ir lielisks risinājums katram, kas vēlas iet līdzi laikam un pilnvērtīgi izmantot e-mobilitātes sniegtās iespējas," rezumē SIA "Enefit" E-mobilitātes nodaļas vadītājs Treņins.