Iesūti ziņu!

Noskaties Darbīgs un izdevīgs. Pirmais brauciens ar jauno "Renault Master"

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

"Renault Master" ir Nr.1 lielo furgonu klasē. Raidījums "TV Autoziņas" devās uz Krakovu, lai iepazītos ar jaunāko "Master" modeli, kurš nule ieguvis prestižo "Van Of The Year 2025" jeb Gada furgona balvu.

Informācija "Renault" dīlera "Mūsa Motors Rīga" mājaslapā liecina, ka ceturtās paaudzes "Master" cena ir sākot ar 37 090 eiro, bet pirmie kravas furgoni Ulmaņa gatvē būs skatāmi jau šī mēneša beigās, vēlākais, oktobrī.

Lai gan "Master" ir ražošanā kopš 80. gadiem, "Renault" nekad nav sevišķi centies piešķirt busam vairāk personības. Jaunā "Master" priekšējie lukturi un radiatora reste iztālēm vēsta par jaunumu.

Sašaurinātās aizmugures un citu risinājumu dēļ "Renault" dēvē "Master" par "aerovan", jo tam ir samazināta gaisa pretestība.

Jaunais "Master" mums būs pieejams divos garuma un divos augstuma variantos. Standarta garumā kravas telpa ir par 10 cm garāka, bet sānu slīddurvis - par 4 cm platākas. Jaunā "Master" kabīne pirmajā mirklī šķiet pagalam līdzīga iepriekšējai modernizācijai. Taču tā īsti nav, jo stūre, sēdekļi un komunikācijas iekārtas ir pilnībā jaunas.

Senā 2,3 l dzinēja vietā nākusi jauna "Blue Cdi" dīzeļdzinēju paaudze ar 2 litru darba tilpumu un jaudu no 105 līdz pat 170 ZS. Pārejai uz mazāka tilpuma "Blue Cdi" dzinējiem ir tikai viens iemesls - ekoloģija. Jaunā "Master" CO2 izmeši ir mazāki par 195 g uz km.

Krakovā izmēģinātajiem "Master" bija tikai manuālās pārnesumkārbas, taču "Master" ir jaunums - 9 pārnesumu "automāts" no vācu ražotāja ZF. Vēlāk "Renault Master" parādīsies arī 4x4 piedziņa. 4x4 piedziņas modeļu izgatavošana, visticamāk, tāpat kā iepriekš tiks uzticēta apakšuzņēmējiem - tāpat kā "Master" pārbūve par refrežiratoru, kemperi vai ugunsdzēsēju mašīnu.

Jaunais "Master" aprīkots ar 20 vadītāja palīgsistēmām, kas lielākoties paredzētas, lai atvieglotu šofera darbu un izvairītos no negadījumiem. Šeit palīdzēs arī pārredzamība un vadāmība. "Renault" sarīkojumā Polijā tika demonstrēti neskaitāmi pārbūves varianti, kurus lielākoties īstenojušas vietējās firmas.

Turpat līdzās Renault izrādīja arī elektriskos "Kangoo" un "Trafic" - bet vai ar bateriju tiks aprīkots arī lielais "Master"? Jā, ar divu veidu baterijām un sniedzamību līdz 410 - 460 km par apmēram 65 000 eiro.

Nepalaid garām!
Uz augšu