Foto Atklāj pirmo zaļo konteinerkravu pārvadājumu maršrutu no Rīgas ostas (1)

SIA "Baltic Container Terminal" izpilddirektors Džerards Sammuts (Gerard Sammut) (no kreisās) un satiksmes ministrs Kaspars Briškens piedalās svinīgajā pasākumā Rīgas ostā, kuras laikā ar pirmo zaļo metanolu darbināmo konteinerpārvadājumu līnijas "Green Baltic X-PRESS" kuģi "ECO UMANDE" tiek atklāta regulāra konteinerkuģu satiksme zaļajā kuģošanas maršrutā Roterdama-Antverpene Brige-Klaipēda-Rīga-Roterdama.
SIA "Baltic Container Terminal" izpilddirektors Džerards Sammuts (Gerard Sammut) (no kreisās) un satiksmes ministrs Kaspars Briškens piedalās svinīgajā pasākumā Rīgas ostā, kuras laikā ar pirmo zaļo metanolu darbināmo konteinerpārvadājumu līnijas "Green Baltic X-PRESS" kuģi "ECO UMANDE" tiek atklāta regulāra konteinerkuģu satiksme zaļajā kuģošanas maršrutā Roterdama-Antverpene Brige-Klaipēda-Rīga-Roterdama. Foto: Paula Čurkste/LETA

Rīgas ostā trešdien, 18. septembrī, ieradīsies ar zaļo metanolu darbināmais konteinerpārvadājumu līnijas "Green Baltic X-Press" kuģis "Eco Umande", informē Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.

Tādējādi ar šī kuģa ierašanos tiks atklāta regulāra konteinerkuģu satiksme kompānijas "X-Press Feeders" zaļajā kuģošanas maršrutā Roterdama-Antverpene Brige-Klaipēda-Rīga-Roterdama.

Kuģis piestās un to apkalpos Rīgas ostas terminālī SIA "Baltic Container Terminal", kur Rīgas brīvostas pārvalde sadarbībā ar termināli un "X-Press Feeders" pārstāvjiem organizēs pirmās vizītes sagaidīšanu Rīgas ostā.

Maršrutā kuģos tikai ar zaļo metanolu darbināmie kuģi. Tā ir alternatīva degviela, kas rada vismaz par 60% mazāk emisiju nekā konvencionālā kuģu degviela, norāda brīvostā.

Kuģis "Eco Umande" ir būvēts Ķīnā. Tā kravnesība ir 1260 konteineru vienību (TEU) un garums - 148 metri. Kuģis ir aprīkots ar duālās degvielas dzinējiem, kas var darboties ar konvencionālo degvielu vai zaļo metanolu. Kompānija "X-Press Feeders" izmanto zaļo metanolu, kas ir sertificēts un samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz 65%. Tāpat kuģis ir aprīkots ar krasta elektroapgādes sistēmu, kas sniegs iespēju vēl vairāk samazināt emisijas atrodoties ostās un terminālos.

Brīvostā atzīmē, ka konteinerpārvadājumi un konteinerkravu loģistika ir nozīmīgs Rīgas ostas darbības segments. Pērn pirmo reizi Rīgas ostas vēsturē konteineru kravas bija lielākā kravu grupa un veidoja 27% no visām ostā pārkrautajām kravām. Vienlaikus pērn konteineru segmentā pirmo reizi tika pārkrauti vairāk nekā pieci miljoni tonnu konteinerkravu (465 400 TEU vienību).

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu konteinerkravu apmērs pieauga par 9,8%. Šogad apkopotie dati liecina, ka izaugsme konteinerkravu segmentā turpinās, jo astoņos mēnešos ostā apkalpoti 3,25 miljoni tonnu konteinerkravu jeb 321 100 TEU vienību, kas ir par 1,4% vairāk nekā pērn astoņos mēnešos, veidojot 28% no visām šogad ostā pārkrautajām kravām.

TVNET jau vēstīja, ka šogad aprīlī Rīgas osta kopā ar vēl piecām Eiropas ostām parakstīja saprašanās memorandu ar jūras konteinerpārvadājumu kompāniju "X-Press Feeders" par zaļo kuģošanas koridoru izveidi un jūras pārvadājumu dekarbonizāciju Skandināvijā un Baltijas jūrā.

Sadarbības laikā atklās divas jaunas "X-Press Feeders" kuģošanas līnijas, vienā no tām iekļaujot arī Rīgas ostu. Tie būs regulārie jūras pārvadājumu maršruti Eiropā, kuros kuģos ar zaļo metanolu darbināmi kuģi.

Līnijā "Green Baltic X-Press" ir iekļauta Rīgas osta un tās maršruts būs Roterdama-Antverpene Brige-Klaipēda-Rīga-Roterdama. Savukārt otra līnija ar nosaukumu "Green Finland X-Press" ietvers Roterdamu-Antverpeni Brigi-Helsinkus-Tallinu-HaminuKotku-Roterdamu.

Kompānija "X-Press Feeders" dibināta Singapūrā 1972.gadā. Tā darbojas Āzijā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā, Karību jūras reģionā, Latīņamerikā un Eiropā. "X-Press Feeders" pārvalda vairāk nekā 100 kuģu floti, kas apmeklē vairāk nekā 180 ostas visā pasaulē. Kompānijas mērķis ir līdz 2050.gadam sasniegt nulles emisiju līmeni un kļūt par zaļāko konteinerkuģu pārvadātāju.

TVNET jau vēstīja, ka Rīgas brīvostā 2023.gadā pārkrāva kopumā 18,794 miljonus tonnu kravu, kas ir par 20,1% mazāk nekā 2022.gadā, tostarp februārī ostā pārkrāva 3,592 miljonus tonnu kravu.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.

Svarīgākais
Uz augšu