Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

“Lufthansa” atceļ lidojumus no Frankfurtes uz Pekinu

“Lufthansa” “Airbus A320-200” Frankfurtes lidostā
“Lufthansa” “Airbus A320-200” Frankfurtes lidostā Foto: dpa/picture-alliance / dpa/Scanpix

Kādreiz nozīmīgie lidojumi uz Ķīnu aviokompānijai “Lufthansa” ir kļuvuši par problēmu. Tagad aviosabiedrība vispār atsakās no svarīgā maršruta. Tikmēr konkurenti arvien vairāk pārņem šo biznesu, vēsta izdevums “Der Spiegel”.

“Lufthansa” plāno pārtraukt ikdienas reisu no Frankfurtes pie Mainas uz Ķīnas galvaspilsētu Pekinu. Žurnāla “Der Spiegel” rīcībā esošā informācija liecina, ka “Lufthansa” izpilddirektors Karstens Spors paziņoja par to šajā ceturtdienā darbinieku pasākumā Minhenē.

Lidojumi uz Ķīnu Eiropas aviosabiedrībām tiek uzskatīti par ļoti sarežģītiem. No vienas puses, pieprasījums samazinās. Tas ir saistīts arī ar to, ka Ķīna ir mazāk tūrisma un vairāk biznesa galamērķis. Lai gan pieprasījums pēc tūrisma lidojumiem ir stabilizējies, pēc koronavīrusa izraisītās krīzes darījumu ceļojumu joprojām ir salīdzinoši maz. “Lufthansa” ir īpaši cietusi, jo Ķīnas maršruti tradicionāli ir nozīmīgs pasaules ceturtās lielākās aviokompāniju grupas darbības virziens.

Turklāt Krievijai ir noteiktas sankcijas par pilna mēroga iebrukumu Ukrainā. Pēc sankciju ieviešanas Krievija slēdza savu gaisa telpu lielākajai daļai Eiropas aviosabiedrību. Citi pārvadātāji, piemēram, “Turkish Airlines” vai Persijas līča aviosabiedrības “Emirates”, “Etihad” un “Qatar Airways”, var turpināt izmantot Krievijas gaisa telpu.

Tomēr “Lufthansai” ir jālido ap Krievijas gaisa telpu uz dienvidiem, kas lidojuma laiku pagarina par aptuveni divām stundām. Uzņēmums pašlaik veic lidojumus šajā maršrutā ar vecāku Airbus A340-300 lidmašīnu – četru dzinēju reaktīvā lidmašīna patērē salīdzinoši lielu daudzumu degvielas, tāpēc arī pagarināts maršruts rada ievērojami lielākas izmaksas.

Trešais iemesls Eiropas aviosabiedrību vājajai pozīcijai Ķīnā ir Ķīnas konkurenti, kas ne tikai pašlaik piedāvā ievērojami ātrākus savienojumus, bet arī iesaistījušies cenu karā maršrutos uz Eiropu. Pasažieriem dažkārt pat tiek piedāvāta nakšņošana viesnīcās, ja viņiem ir jāveic starpnolaišanās. Pat ekskursijas pa pilsētām ar ēdināšanu tiek piedāvātas bez maksas, piemēram, apstāšanās laikā Guangdžou, veicot lidojumus ar valsts lielāko aviokompāniju “China Southern Airlines”.

Nozares dati liecina, ka Ķīnas aviosabiedrības ir pārņēmušas lielu daļu tirgus daļas pašreizējos maršrutos Ķīna – Eiropa.

Neraugoties uz lēmumu atcelt reisus no Frankfurtes, “Lufthansa”, atšķirībā no, piemēram, “British Airlines”, turpina piedāvāt lidojumus uz Ķīnu, tai skaitā uz Pekinu (no Minhenes) un Šanhaju. Britu aviokompānija jau ir pilnībā atteikusies no lidojumiem uz Pekinu.

Tomēr tieši Krievijas sankcijas rada lielas problēmas Vācijas lielākajai aviokompānijai, tai skaitā attiecībā uz savienojumiem ar Dienvidkoreju un Japānu.

Dažos gadījumos “Lufthansa” tagad pat atkal izmanto polāro maršrutu, kā tas reiz tika darīts pirms vairākiem gadu desmitiem. Pirmo lidojumu šajā maršrutā aviokompānija veica 1964. gada 28. maijā ar “Boeing 707” un 52 uzaicinātiem viesiem. Toreiz lidojuma ilgums bija vairāk nekā 19 stundas – šodien tas vairs nav tik ilgs. Arī dūnu jakas, kas tolaik vēl bija obligātas “Lufthansa” personālam, vairs nav nepieciešamas. Nav arī vajadzīgi zābaki ar paliktņiem (“sniega kurpēm”), kas neļautu iegrimt sniegā, un sejas aizsardzības līdzekļi ar sniega brillēm apkalpei.

Svarīgākais
Uz augšu